Äntligen har vi fabriksexemplar av Hesselvall 1 högtalaren. Den är maximerad för rörförstärkare med eller utan motkopplingsslinga. Tills vidare har vi demo efter överenskommelse. Men under senare delen av Augusti räkanr vi med att ha öppet vissa dagar i veckan. Tider och dagar kommer att finnas på vår hemsida. Välkomna!
Intressant. Har dock en liten fråga om tekniska data.
Effekttålighet: Tillräckligt Rekommenderad förstärkareffekt: 2 W - 50 W Delningsfrekvens: Den rätta!
Varför rekommendera en max förstärkareffekt om tåligheten är "tillräckligt"? Varför ens delge parametern delningsfrekvens om man ändå bara säger "den rätta"?
Jo, men det är inte RR vi talar om och även de är numera tvungna att ange antalet hk. Det är ju samtidigt en konsumentupplysning. Tänk om jag bränner en högtalarspole för att jag spelat på för hög effekt trots att tåligheten är tillräcklig. Jag är lite grinig här men skall man ange vad man kallar "tekniska data" så skall man vara mer teknisk än "tillräckligt" resp. "den rätta". Det är för mig fullkomligt subjektiva och icke tekniska uppgifter.