Author |
Topic |
|
Absolute Audio
Member
81 Posts |
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/06/20 : 05:57:24
|
Detta är av de få högtalare som jag har fått intresse för de senaste åren. Ska bli kul att höra dem. Laurence Dickie sa till mig på sitt sedvanliga Brittiska omskrivande sätt en gång att det är få högtalarmärken som verkligen lägger pengar på utveckling. Jag tolkade det som att de flesta köper element, slår ihop några brädor och sen är det klart. (grov förenkling)
Kef och Focal är märken som förutom Vivid Audio lägger massa tid och pengar på utveckling.
När Laurence var på Stockholmsmässan besökte han och jag TAD's Andrew Jones och Laurence sa att han gillade vad han såg och hörde, varpå Andrew svarade; -"Jo, men vi har så mycket resurser bakom oss, medan ni på Vivid Audio gör allt "inhouse" från början och är helt klart en av de bästa högtalarmärkena. Ni har så mycket mindre resurser. Det är verkligen något att vara stolt över"
Kul att se att i branschen finns det få eller inga motsättningar, det är alltid en mycket kollegial stämning bland alla tillverkare på mässorna och respekt för dem som gör riktigt bra produkter.
Men tillbaka till KEF, jag har läst mycket om denna högtalaren och de får otroligt fint omdöme här i denna länken.
http://www.soundstagehifi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=419:the-five-best-sounding-systems-at-high-end-2012-in-munich&catid=62:monthly-column&Itemid=3http://
|
Generalimportör för HALCRO i Skandinavien Återförsäljare av High end hifi. Showroom i Skånes mitt. Initiativtagare till Highendsociety.se
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
Edited by - patrikcaesar on 2012/06/20 17:09:31 |
|
|
Absolute Audio
Member
81 Posts |
Posted - 2012/06/27 : 19:13:44
|
Imorgon är det dags!
Hoppas många har tid att "lyssna" förbi och höra på LS50 KEF's 50år jubileums modell.
På denna sida finner ni en historisk genomgång av KEF's produkter:
http://www.kef.com/thefifty/
Upplagan av LS50 är begränsad. Kef sorterar sina högtalare i 5 serier, LS50 är en av tre högtalare i Flagship Series. De andra två är Moun & Blade Jodå vi är extremt laddade för imorgon! |
Följ oss på Facebook
|
|
|
Absolute Audio
Member
81 Posts |
Posted - 2012/06/28 : 15:33:34
|
Nu står LS50 och sjunger i butiken! Vansinnigt bra högtalare! Avbryt det du gör och kom förbi ;)
|
Följ oss på Facebook
|
|
|
Improved Audio
Member
316 Posts |
Posted - 2012/06/28 : 17:51:47
|
Om jag får välja mellan att åka och lyssna och att klippa gräsmattan är svaret givet. Nu har jag dock en hustru som väljer åt mig. |
IMPROVED XPO Oberoende arrangör av hifi och musikevents http://www.sweetspotevents.se
|
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2012/06/28 : 17:54:28
|
Ja gräsmattan växer fort när det regnar så mycket som det har gjort. |
|
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/06/28 : 18:08:33
|
Så låt gräsmattan växa, fattar inte varför alla ska insistera på att ha golfgreener i sina trädgårdar. De högtalarna står kanske inte där så länge. Tanten kan väl ta ett tag, om inte annat för motionens skull. Mitt val är enkelt och jag har 3 gräsmattor att sköta på tillsammans mer än 10 000 kvm.
"Kalla den ängamarken eller himla ovårdad gräsmatta om du vill, låt det få växa de är ju så sköna" (grässtråna alltså)
|
Generalimportör för HALCRO i Skandinavien Återförsäljare av High end hifi. Showroom i Skånes mitt. Initiativtagare till Highendsociety.se
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
Edited by - patrikcaesar on 2012/06/28 18:36:29 |
|
|
Kilgore
Member
1579 Posts |
Posted - 2012/06/29 : 10:51:46
|
Håller med Patrik Ni som har möjlighet ta chansen att lyssna på dessa små juveler, gör det. Om de är av samma skola som Blade så är de fantastiska, fast till 1/20-del av priset |
"I love the smell of fresh napalm in the morning" /Lieutenant Colonel Bill Kilgore |
|
|
Absolute Audio
Member
81 Posts |
Posted - 2012/06/29 : 12:08:02
|
Tyvär så är de icke i vår ägo längre Men ett demopar är beställda och beräknas landa i augusti. Högtalaren tillverkas i begränsad upplaga så vill man säkra sitt par så tar vi emot förhandsbokningar.
Och det speciella coax elementet med sin unika waveguide kommer mycket riktigt från Blade. Spridningen imponerade både i och ur sweetspot. Extrem stabil dynamik och bastryck som stundtals överlastade vårt rum på 20kvm. På gränsen till att vi började undra vad de andra elementen har för uppgift på Blade :) Det var ju även premiär av det rummet, så vi gjorde vårt bästa för att tämja basen.
Det var besökare med kamera i handen så jag tror det kommer lite bilder från tillställningen så småning om. Högtalarna är snygga på bild, men snyggare i verkligheten |
Följ oss på Facebook
|
|
|
|
Topic |
|