HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 dspeaker antimode 2.0 dual core
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/05/23 :  20:33:21  Show Profile Send e-robban a Private Message
Har använt denna lilla mirakelmaskin en knapp vecka nu...någon annan här på forumet som slagit till på en sådan? Vore kul att jämföra intryck.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/05/23 :  20:49:31  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Jag har ingen tyvärr. Men jag är nyfiken på dina intryck.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/05/25 :  17:14:01  Show Profile Send e-robban a Private Message
Den har fått mig att se lite klarare på det här som vi sysslar med... ;)

Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2012/05/25 :  20:53:39  Show Profile Send softishman a Private Message
Förklara mera då!!!!
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2012/05/26 :  11:06:43  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Han håller oss på halster.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/05/26 :  18:31:11  Show Profile Send e-robban a Private Message
haha, jag ska sluta jäklas med er. risken är att det blir ett antiklimax istället när man håsar upp grejer så här
I allafall... efter en del trixande med att koppla in den på rätt sätt - testade den mellan för och slutsteg, med och utan dac, fristående som försteg samt med en integrerad förstärkare som jag haft avställd ett tag. Kan ju nämna också att den automatiska kalibreringen är enkel och effektiv men den tar en bra stund på sig att köra sina frekvenssvep, samt att man måste ha väldigt högt för att den inte ska missa olika frekvensområden (ni kan ju kolla akustiktråden där jag lagt ut en bild på hur det kan se ut då). När man dessutom gjorde om diagnosen några gånger för att man inte riktigt vågade lita på resultatet så...ja stackars grannar säger jag bara :D Om någon får för sig att renovera här i huset så vet jag hur jag ska störa tillbaka.

fortsättning följer... för jag har mat på spisen.

Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2012/05/26 :  22:38:02  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
På Component finns en tråd där framför allt KarlXII skrivit utförligt om sina intryck av denna apparat.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/05/26 :  23:13:04  Show Profile Send e-robban a Private Message
Tack för tipset!
ingen säger något om mättiden, tar väl ändå runt 25 min...eller är det bara mitt ex? kanske får höra efter med dspeakerfolket.
Jag instämmer helt med deras kommentarer om resultatet, kvalitetskänslan och handhavandet. I Componenttråden diskuterar de egenljud osv och jag kan inte påstå att det är något särskilt med karaktären som får anläggningen att låta annorlunda (bortsett från EQn såklart). Ett bekymmer som jag har är att när jag kopplar den till gamla macdatorn eller airport express så råkar jag ut för något som låter som klipp/statiska knäpp. Med nya macen är det inget missljud alls. Nån som har en bra teori om vad detta problem kan tänkas bero på?

Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2012/05/29 :  21:14:13  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Så trist att den bara har optisk in, vad gäller digital ingång från en streamde device typ SB touch som jag kör. Är inget jättefan av optisk. Annars hade jag varit rejält på.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2012/05/29 :  21:24:21  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Du får väl fixa USB ut på din Touch!

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2012/05/29 :  22:43:32  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Finns inga streaming devices som har usb ut, i princip. Om det skulle nöja sig med en typ av vanliga audio digital ingång, väl inte optisk. Suck.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/05/30 :  19:30:22  Show Profile Send e-robban a Private Message
Skulle tro att korrektionen betyder mer för ljudet än kontakten någonsin kommer göra, men nu ska vi inte vara sånna...

Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2012/05/31 :  23:25:02  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Nu är det ju inte bara kontakten som skiljer..... Det ska även ske en omvandling från el till ljus i ena änden och sedan tillbaka i den andra. Dessutom har elektrisk S/PDIF möjlighet till större bandbred i signalöverföringen än optisk, vilket kan medföra mindre jitter; om man nu tror på att det påverkar ljudet.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2012/06/02 :  09:47:17  Show Profile Send e-robban a Private Message
Jo. Jag skulle sagt anslutningen som helhet.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000