Author |
Topic |
|
Absolute Audio
Member
81 Posts |
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/05/18 : 14:36:41
|
Glöm inte, att inte ta med skivor att spela. Det kommer inte på tal att de spelas ändå. Ni ska tvingas att lyssna till "hifi-blip-blop" hela dagen. Keith don't go och brothers in arms är några av dem som står på spellistan. Lägg gärna till egna önskemål som ändå inte spelas. Välkomna
|
Generalimportör för HALCRO i Skandinavien Återförsäljare av High end hifi. Showroom i Skånes mitt. Initiativtagare till Highendsociety.se
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2012/05/18 : 15:25:36
|
"hifi-blip-blop" den skivan är bra och det är precis samma som jag har hemma och då tar jag inte med den till Järna eftersom jag ändå inte kommer. Men jag tar med mig skivan nästa gång jag kommer förbi Järna. |
|
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/05/18 : 16:34:44
|
Ja, frågan är hur många omtagningar där finns på Keith don't go...nej vänta, den är live. Shit,den finns bara i en version....vad ska vi göra? Vi får köra den om och om igen.
|
Generalimportör för HALCRO i Skandinavien Återförsäljare av High end hifi. Showroom i Skånes mitt. Initiativtagare till Highendsociety.se
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2012/05/18 : 17:45:28
|
Ja ni får göra så. Jag tror att jag har också en annan skiva som jag kan ta med mig. Den heter "Det var bättre förr" med finfin raggar rock med bl.a Rock Ragge. Han var bra och det duger fint till att test olika High End anläggningar med. |
|
|
Absolute Audio
Member
81 Posts |
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2012/05/18 : 23:25:36
|
quote: Attans! Hårda bud! Jag tar med mej en cdr med 78min (Dom är på 74min)
Om jag tar med mig "Det var bättre förr" med finfin raggar rock med bl.a Rock Ragge. Då går det åt bara för den två CDR skivor.
|
|
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/05/19 : 00:49:42
|
Keith don't go, Keith don't go, Keith doooooon't go, Keith don't go.
Mmmmmmmm
|
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
|
|
Absolute Audio
Member
81 Posts |
Posted - 2012/05/20 : 07:20:30
|
Please Keith! Don't GO! Nejdå Nils, vi kör vidare idag söndag ända till klockan 16:00! |
Följ oss på Facebook
|
|
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/05/20 : 15:08:19
|
Vilken maskin!!!!!
|
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
|
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/05/20 : 15:12:01
|
|
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
|
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/05/20 : 15:17:18
|
|
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
|
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/05/21 : 00:04:56
|
Få besökare på lördagen, vi räknade till 7, huhuhu. Men det fanns ett klart skäl, det otroligt fina vädret, långhelgen. På vägen söderut från Järna var det nästan inga bilar, men norrut mot Stockholm vid 17 tiden.....SHIT! Det såg ut som det inte fanns mer än en billängd max mellan bilarna, alla var fulla med packning.
|
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
|
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/05/21 : 00:35:34
|
"Eliot" höll hov och berättade och visade mycket intressanta saker om original-reissue, mono osv.
Jan-Erik spelade på sin musik på "rullbandaren" och det var ljuvligt båda sakerna.
För en gångs skull kunde jag sitta ner och njuta, slippa "hålla låda" och jag var nästan glad för att ni var i sommarstugorna eller svettades över gräsklipparen
Senare hade vi trevliga och upplysande samtal om musik. Det finns en outtömlig källa till kunskap i den butiken verkar det som. Jan-Erik kommer dels själv att hålla föredrag, spela unika inspelningar och delge er ur sitt långa produktiva yrkesliv.
Han har ju så mycket kontakter och ju mer vi talade om hur de skulle kunna ha föredrag, ju fler kom han på och ju fler intresaanta ämnen. Man blir ledsen över att man inte relativt nära Stockholm, för det vill man inte missa.
De måste nog ha förhandsanmälningar, för avlöper helgerna såsom denna så kommer det vara långa köer ner söderut från Stockholm och inte som idag.
|
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
Edited by - patrikcaesar on 2012/05/21 00:39:29 |
|
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/05/21 : 12:54:28
|
Här ser vi "Eliot" i full action visa den skiva som spelas för en intresserad kund.
|
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
|
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/05/21 : 13:13:51
|
Ser man på de båda bilderna med "Eliot" på, så inser man att de ligger i fel ordning tidsmässigt. AJABAJA Patrik |
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
|
|
Absolute Audio
Member
81 Posts |
Posted - 2012/05/21 : 13:25:27
|
Vi hade en riktigt trevlig helg! Med många intressanta diskussioner. Att ha Jan-Eric med i diskussionen kan ofta skina nytt ljus på gamla hi-fi mysterier. Och vi lovar att vi kommer ha fler events där fokus är ljudteknik, men vi vill att lite fler ska hitta till butiken först. Men vi möter ett par nya ansikten varje helg så det borde inte ta så lång tid.
Att få provsmaka godbitar ur Eliot's gigantiska skivsamling är alltid väldigt trevligt. Men lite ångest-framkallande då de flesta är sedan länge out-of-print och svåra att få tag i.
Vivid 1.5 är fantastiska högtalare som låter mycket större än den ser ut. Släktskapet med B&W's Nautilus serie finns där på några välvalda parametrar men mycket har hänt sedan dess och jag skulle tro att Laurence Dickie har friare tyglar nu en då. Och det hörs! Det som slagit oss mest efter enbart en helgs lyssnade är storleken på ljudet som levereras är i klass med många av de bästa golvarna. Så tänk en stativares förmåga att återge stereo & djup-perspektiv men mycket större. Vivid 1.5 kommer stå kvar i butiken och har man en chansen att höra dessa bör man ta den tycker jag Så backa in åkgräsklipparn i garaget, olja altanen nästa år istället och kom förbi Järna med favoritskivorna! Tar du även en tur förbi DeVilda och köper lite viltkött så är kvällens grillning räddad och du kommer hem som hjälte. När blodsocker nivån har återställts av viltkött med tillbehör kan de nya högtalarna ,som ska förgylla sommar kvällarna, bäras in! |
Följ oss på Facebook
|
Edited by - Absolute Audio on 2012/05/21 13:59:57 |
|
|
|
Topic |
|