Author |
Topic |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2012/05/07 : 22:49:49
|
Jag har bollat lite med en snubbe i Skottland om mina wlm. Fick det här mailet o tappade hakan...
quote: greetings, Thanks for the email and i will like to make a quick purchase of your speakers but not in a hurry because of the large sum of money involved,payments will be wired to your bank account,i will be handling the shipment of the speakers,my attorney advised that you scan and email him with more details of you for security reasons,i will need your passport id ,drivers licence if any available because of so many fake sellers and buyers online. i will like to have your last asking price and more detailed information about the speakers. i await your news for continuation regards
Om det hela nu skulle vara ärligt så kan jag inte för mitt liv se poängen i det hela, eller missar jag något? |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2012/05/07 : 23:11:09
|
Jag tycker att en viss arom av rutten fisk sprider sig... Språket övertygar mig inte direkt om att det är någon Sean Connery som skriver heller. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2012/05/07 : 23:18:15
|
Bluff tyvärr. Tur att dom formulerar sig så dåligt att dom är lätta att känna igen. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2012/05/07 : 23:19:14
|
ja visst gör det, språket glömde jag nämna, innan han förstod att han var skotte så trodde jag på tysk eller liknande. Han mailade med en bild på ett pass, GBR så klart.
Nån som vet hur Escrow fungerar om köparen inte hämtar ut varan? |
|
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2012/05/07 : 23:20:33
|
Tackar Boys... |
|
|
|
Thzar
200.000-klubben
816 Posts |
Posted - 2012/05/08 : 00:28:11
|
Låter som "nigerianen" som erbjöd mig 800euro för en förstärkare jag hade ute på annons för 400? Han ville dock att jag skulle skicka paketet till nigeria och först då få ut pengarna. Från ett falskt konto från ett falsktpaypal. De vrider på det till max och förvirrar lätt en som inte är på hugget så håll dig borta. Skicka absolut inget ID, körkort etc.
|
|
|
PärR
Member
212 Posts |
Posted - 2012/05/08 : 07:32:19
|
Ser ut som "Herr" Gap van Richards standardsvar. Han försöker köpa väldigt många olika produkter över nätet, t.o.m en häst av en liten tjej i Småland för en tid sedan. Han har även försökt köpa Mark Levinson av mig.
Glöm, glöm och åter glöm
/PärR |
|
|
Tobba
Member
116 Posts |
Posted - 2012/05/08 : 11:08:13
|
Hej,Jag har också fått mail från Van Rickard,han ville köpa min Marantzförstärkare.Jag mailade tillbaka och begärde 450 euro plus eventuella fraktkostnader och det var inga problem,jag skulle få 500 euro och hans advokat skulle genomföra affären,jag tycker det är ganska roligt att läsa hans mail.Men det är ju synd om dom som blir lurade.
Tobbe |
|
|
hrk
Member
124 Posts |
Posted - 2012/05/08 : 11:18:53
|
Verkar vara samma filur som ville köpa min Tara Labs The One kablar.Men det var tydligen för jobbigt för hans "Attorney" i Stockholm (som tydligen var väldigt upptagen) att komma förbi att hämta/betala på plats , trots att jag sa att det inte var någon brådska för min del!
Så det är bara att glömma honom.
|
Representant för Respons högtalare i Sthlm |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2012/05/08 : 12:14:25
|
Han avpolleterades redan igår :) Jag fick vibbar redan från dag ett men det är ganska kul att se hur dom vrider o vänder på allt :)
Att han sen är "känd" visar bara hur blåst han är.... Tack igen!!
|
|
|
|
|
Topic |
|