HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Problem med MF A324 DAC.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2012/04/20 :  14:53:32  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Inte ofta jag hinner eller kan sätta mig ner och lyssna längre, men upptäckte att diskanten på min musical fidelity DAC A3.24 inte alls hänger med i upplösning mot CDn, har tidigare tyckt att det låter som om ljudbilden är mindre och längre bak med DACen, men nu lät det dessutom som om man hängt en tung filt över högtalaren när man växlar över till DACen (visserligen hade all stereo utom DAC stått på under hela dagen, men även efter 20-30minuter var det samma visa, och tycker inte att MF elektronik varit så känslig förut). Är det någon som vet om det är normalt att elektronik beter sig så av någon anledning när den blir äldre? Kan det vara något copyright som spökar till det? Funderade på om man skulle skicka den till MF för fine-tuning eller om det är rimligt att kablar kan påverka på det viset?

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000