HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Camper van Beethoven?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2003/02/01 :  19:19:53  Show Profile Send hkan a Private Message
Stor Cracker-fan som man är blir man nyfiken på deras tidigare alster
som Camper van Beethoven. Har beställt deras 5 CD-box "Cigarrettes and Carrots" till det facila priset av 209:-. Nån som diggar dessa och kan kommentera deras musik.

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/02/01 :  21:41:53  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Jag gillar Camper bättre än Cracker, men hörde dem i den ordningen. Key Lime Pie är given, tidigare skivor likaså. 'Take the skinheads bowling', älskar man inte sådana titlar (om nu låttiteln var exakt så)?

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/02/03 :  09:49:36  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by hkan

Stor Cracker-fan som man är blir man nyfiken på deras tidigare alster
som Camper van Beethoven. Har beställt deras 5 CD-box "Cigarrettes and Carrots" till det facila priset av 209:-. Nån som diggar dessa och kan kommentera deras musik.

Trodde inte att de fanns längre det måste vara mer en 10år sen jag hörde något av dem sist.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2003/02/03 :  11:17:05  Show Profile Send hkan a Private Message
Nja , dom finns väl inte heller längre utan detta har väl mest varit nån tllfällig reuniongrej och att dom gjort ett antal konserter. Sen har dom gett ut en box som ett dokument för CVB-tiden + nån relativt ny konsertupptagning. Cracker är det som gäller nu om jag inte har missförstått saken. Rätta mig om jag har fel.
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/02/05 :  19:18:21  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Om man vänder på steken då? Vilken är bästa Cracker-skivan? Har bara en eller två tror jag. Vilken kan man inte vara utan?

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2003/02/05 :  21:22:49  Show Profile Send hkan a Private Message
Det får bli målfoto: "Kerosene Hat" satsar jag pengarna på.Fast "Gentlemans Blues" är go den osså.
Go to Top of Page

Peta
Member

68 Posts

Posted - 2003/02/09 :  09:39:21  Show Profile Send Peta a Private Message
Coolt att Camper Van Beethoven har släppt sin version av Fleetwood Mac's märkliga dubbelalbum Tusk. En fantastiskt knäpp och smart idé. Fast jag har inte hört hur skivan låter.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000