HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lödtennsbyte i förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2012/04/01 :  12:28:14  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Lödtennet på kretskorten kristalliserar sig och kan uppvisa batterieffekt på grund av de strömmar som passerar. Detta är naturligtvis inte bra. Vi har därför tagit fram ett helt nytt lödtenn som är helt okänsligt för detta fenomen. Basen för detta tenn härstammar från tennmuggar från ett nedlagt engelskt fängelse. Detta tenn har efter förädling helt otroliga egenskaper. Tennet måste förädlas i mycket syrefattig och ren luft. Därför utföres detta av munken Lama Solder högt upp i västra Tibets bergstrakter.

Vi totalt avlöder din förstärkare och löder om med vårt tenn som heter Organo. Varje ny lödning kostar 500:- Varje lödning förseglas sedan med vår speziallack. Vi garanterar för lödningarna 200 år. OBS! garantin följer kunden inte apparaten.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2012/04/01 :  12:30:45  Show Profile Send Snutten a Private Message
Aprillo aprillo...:)
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4172 Posts

Posted - 2012/04/01 :  12:31:25  Show Profile Send pix a Private Message
Äntligen!
Var ställer man sig i kö Erik?
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/04/01 :  12:31:38  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2012/04/01 :  12:58:27  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

DavidS
Member

390 Posts

Posted - 2012/04/01 :  13:20:37  Show Profile Send DavidS a Private Message
Kan man köpa en mugg också? :-)
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2664 Posts

Posted - 2012/04/01 :  16:21:43  Show Profile Send Imperial a Private Message
Kan man få beställa en lödning på en Edison12 snarast
Måste bara prova

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2012/04/01 :  16:41:54  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Nja Erik, tennmuggar från Storbritannien, jag är skeptisk, själv gör jag mitt lod av tennsoldater från Lerkas tenngjuteri, Grev Turegatan 2, omsmälter dem alltid med huvudet före då lidandet blir kortare, som flussmedel vägrar jag använda hartsbaserade produkter, bäst resultat ger otvivelaktigt Lagavulin om inte kretskorten har försilvrade banor, då får man använda Aberlour Abunadh.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

Edited by - Ingvar.Ahlberg on 2012/04/01 16:57:14
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2012/04/02 :  11:09:16  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message
Haha underbart! Första tanken som slog mig var nä nu får det fan vara nog. Jag orkar inte mer. Det vore ju dessvärre inte en omöjlighet att det var den 3:e april. Faktiskt sjukt roligt, tack för ett riktigt gott skratt.

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2012/04/26 :  18:56:29  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Detta aprilskämt har faktiskt en bakgrund. Under min tid med Audion i England blev vi uppringda av en amerikansk hifi skribent vid flera tillfällen. Han var mycket tjatig och ställde en massa dumma frågor. En gång när min kompanjon David svarade, frågade han vilket lödtenn vi använde. David fann sig snart och svarade att vi köpte upp tennmuggar från Dartmoor fängelset och drog det till stänger. Det var det renaste tenn som fanns, fångarna kunde annars bli förgiftade. Jag höll på att explodera av skratt och sprang ut från kontoret. Reportern svalde detta! Vi hade roligt åt detta länge.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Edited by - Erik Andersson on 2012/04/26 18:57:22
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2012/04/26 :  19:21:13  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
Alltså, ibland vill man verkligen ha en "gilla"-knapp här på hififorum...

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000