HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Coola HiFi-appar, Android?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

rogerjons
Member

88 Posts

Posted - 2012/04/08 :  21:47:57  Show Profile Send rogerjons a Private Message
Jag gillar google Music. Var inte säker på att jag skulle gilla det när jag registrerade mig men nu tycker jag det är riktigt gött att kunna lyssna till Beatles, Metallica eller en massa annan musik jag har som inte finns på Spotify var jag vill. Grymt att kunna komma åt hela min musiksamling på mobilen eller vilken uppkopplad dator som helst, tex på jobbet.

Tjänsten skall bara vara tillgänglig från USA men man behöver bara gå runt spärren första gången man loggar in och sen bryr den sig inte om var man är.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2012/04/10 :  16:09:11  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Hur går man runt spärren?

Har en Androidtelefon och funderar nu på om jag ska köpa en iPad eller en Android Tab. iPaden ligger bäst till just nu eftersom den har Spotify upp till 320 kbps. Dessutom kan man använda Apple TV för att streama ljud och bild, men det kan man visst göra med Android också...

http://www.idg.se/2.1085/1.384793/fa-airplay-fran-din-android

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2012/04/10 :  22:38:56  Show Profile Send Mattias a Private Message

För att styra Squeezebox rekomenderas Squeeze Commander:
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.cedata.android.squeezecommander

Mvh Mattias
Go to Top of Page

rogerjons
Member

88 Posts

Posted - 2012/04/11 :  07:04:58  Show Profile Send rogerjons a Private Message
Det enklaste sättet att registrera sig för Google Music är att styra om webbläsaren via en proxyserver i USA, finns i webbläsarens inställningar. Adresser till öppna proxyservrar kan man hitta lätt på nätet. Efter att man ställt in en proxy loggar man in på music.google.com och accepterar användarvillkoren, därefter kan man ta bort proxyn och surfa som vanligt och det funkar!

Edited by - rogerjons on 2012/04/11 07:07:37
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2012/04/11 :  08:22:28  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Tack Rogerjons! :)

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000