HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka högtalare tycker ni är bäst???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

torrex69
Starting Member

8 Posts

Posted - 2003/01/31 :  17:37:20  Show Profile Send torrex69 a Private Message
Tänkte ta och köpa ett par nya golvare.Har kollat runt lite och fastnat för Acoustic Energy Aegis Evo 3 som jag även har provlyssnat på Radiolagret i gbg.Sedan så har jag även slängt ett litet öga på Yamaha Ns300.Tänker använda högtalarna till ca. 60% musik och resten film.Så jag undra om någon har någon av dessa högtalarna och berätta vad ni tycker om dom typ om de kan spela med lite högre volymer och hur basen låter osv.AE har jag ju lyssnat på själv men det var ju inte den musiken som jag brukar lyssna på typ Eurodisco,house,osv.Så skriv vad ni har för uppfattningar....

I don´t know about you,but i´m feeling allright!

Robin84
Member

89 Posts

Posted - 2003/01/31 :  17:47:19  Show Profile Send Robin84 a Private Message
AE är en mycket bra högtalare men passar kanske inte helt till din typ av musik. Dalis s.k. blue-serie kan nog passa ganska bra. Finns på hifi-klubben. Om du är intresserad går det att få ett väldigt bra ljud om du bygger själv.
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/01 :  13:19:08  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
quote:
Originally posted by torrex69

Tänkte ta och köpa ett par nya golvare.Har kollat runt lite och fastnat för Acoustic Energy Aegis Evo 3 som jag även har provlyssnat på Radiolagret i gbg.Sedan så har jag även slängt ett litet öga på Yamaha Ns300.Tänker använda högtalarna till ca. 60% musik och resten film.Så jag undra om någon har någon av dessa högtalarna och berätta vad ni tycker om dom typ om de kan spela med lite högre volymer och hur basen låter osv.AE har jag ju lyssnat på själv men det var ju inte den musiken som jag brukar lyssna på typ Eurodisco,house,osv.Så skriv vad ni har för uppfattningar....



Jag har själv AE:s förra modell, AE109, faktiskt inköpt på radiolagret i Gbg. DEN högtalaren fungerar utmärkt till House & liknande partymusik. Tycker åtminstone jag, den fungerar bra med all musik. Ta med lite House till Radiolagret, det har jag själv gjort. (Har även lyssnat på metal, drum'n'bass & ambient där, hehe. ) Jag tror inte att det kommer bli några problem med Evo-högtalarna till House. En fördel med dem är ju att de även kommer låta fint med alla andra musikgenrer, en egenskap som åtminstone jag värdesätter.

Lycka till!


Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000