Author |
Topic |
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2012/01/24 : 15:33:46
|
Finns det något gratis program som gör att man kan knvertrea eller krympa wav filer- Filer på jobbet som jag knvertrart från stenkakor som vi har uhovsrätten till ät för stora för att skicka med meil.
Finns det något gratis prigram som jag kan hitta, |
|
CC
Member
3981 Posts |
|
CC
Member
3981 Posts |
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2012/01/24 : 16:40:21
|
iTunes |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2012/01/24 : 17:26:39
|
Lägg dom på en USB-sticka e dyl och skicka dom med riktig post...daaaaa |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2012/01/24 : 18:15:32
|
EAC fixar detta bra. Hur är det med Foobar? |
|
|
24U
Member
883 Posts |
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel
1407 Posts |
Posted - 2012/01/24 : 19:07:32
|
Jag kör foobar. Smidigt. Kräver dock sökväg till LAME, å andra sidan vill man använda någon annan konverterare?
sprend.se annars. |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
|
|
Gabrioth
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2012/01/25 : 08:03:17
|
Skicka dem över live messenger? Eller ännu bättre, sätt upp en liten FTPserver... Mail generellt är ett väldigt dåligt kommunikationssätt om man skall skicka attachments som är större än några hundra kilobyte. |
Dilegua, notte! Tramontate, stelle! Tramontate, stelle! All'alba vincerò! Vincerò! Vincerò! |
|
|
nikwal
Member
126 Posts |
Posted - 2012/01/27 : 11:36:11
|
det finns ju hemsidor där man kan ladda upp filen på, minns inte vad dom heter nu men jag vet skivbolag som använder dom så dom måste ju finnas hyfsat säkra såna.. |
|
|
John K
Member
112 Posts |
Posted - 2012/01/27 : 11:45:33
|
http://sprend.com/
Så behöver du inte komprimera alls. Fungerar riktigt bra |
Ta ut glädje i förskott! - Det ända som kan hända är att du varit glad i onödan! |
|
|
lennartj
Member
1273 Posts |
Posted - 2012/01/27 : 13:18:49
|
quote: EAC fixar detta bra. Hur är det med Foobar?
Jag har både EAC och foobar installerade, men hur gör man???
Om jag får låna tråden vill jag komplettera med frågan: hur konverterar jag från FLAC till mp3? Mediaspelaren i min nya bil kan spela upp mp3- och wav-filer men inte FLAC från SD-kort. Jag har massor av musik på min NAS i FLAC som jag på ett enkelt sätt vill kunna välja ut för att SAMTIDIGT komprimera och kopiera till SD-kort.
I vilken ände ska man börja, någon aktivitet i EAC eller är foobar enklare och hur gör man där i så fall?
|
/lennartj "Friskt kopplat, hälften brunnet" |
Edited by - lennartj on 2012/01/27 17:16:43 |
|
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel
1407 Posts |
Posted - 2012/01/27 : 17:21:18
|
I foobar så markerar du de låtar du vill konvertera, högerklickar Convert --> Convert to välj kvalité och klicka ok. Har du inte pekat var lame.exe ligger får du göra det nu. Sen väljer du vilken folder som de enkodade filerna ska läggas i.
Vänta ett tag sen är det klart.
LAME hittar du här http://www.rarewares.org/mp3-lame-bundle.php |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
|
|
lennartj
Member
1273 Posts |
Posted - 2012/01/27 : 22:19:23
|
Lysande! Jag hade ingen aning om att bakom den diskreta raden Convert utan expansionspil skulle dölja sig en panel där man kan specifiera allt som behövs för att konvertera. |
/lennartj "Friskt kopplat, hälften brunnet" |
|
|
|
Topic |
|