HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Respons + berilium = ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2012/01/04 :  18:51:17  Show Profile Send ninja a Private Message
Jag hade Thor innan med nu är det VK500, jag skulle vara nöjd även med AR eller den som hjort har

Med BATen blev som att slöja har fallit av.
Go to Top of Page

buris
Member

169 Posts

Posted - 2012/01/04 :  18:51:33  Show Profile Send buris a Private Message
Trevligt ninja!
vad för BAT elektronik är det du driver dom med?
provade du med något annat innan lr vart det rätt direkt?
jag har lyssnat på dom med ayon elektronik tycker det låter underbart, men man vill ju alltid höra vad andra säger, kan tänka med lyssna på dom med ARC förstärkare oxå,,,lr om man måsteoffra sig på en thor 3.

spirit 3 är på 2*50 rörwatt

Edited by - buris on 2012/01/04 18:56:15
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2012/01/04 :  19:52:06  Show Profile Send Bland a Private Message
Buris. Jag har hort Artist med RR och mina Grand med Revelator i samma, rum med samma stärkare. Personligen tycket jag att mina grand lät bättre - vanans makt är stor. Grand hade en något mörkare, fylligare och djupare karaktär. Tonalt ingen skillnad alls. Jag kommer inte att uppgradera mina Grand till RR
Go to Top of Page

buris
Member

169 Posts

Posted - 2012/01/04 :  20:18:51  Show Profile Send buris a Private Message
tja Bland!
nu har jag inte hört dom med revelatorn, så jag vet inte vad jag tycker, men jag tror man fortfarande kan beställa dom tror dom är 10 brak billigare oxå,,,, men vet inte om jag vågar chansa då jag vet hur bra det kan låta.

Edited by - buris on 2012/01/04 20:23:52
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2012/01/04 :  20:29:35  Show Profile Send Bland a Private Message
Man ska alltid köpa det man har hört, aldrig chansa....
Go to Top of Page

buris
Member

169 Posts

Posted - 2012/01/04 :  20:42:45  Show Profile Send buris a Private Message
hej Bland!!

Grand hade en något mörkare, fylligare och djupare karaktär. Tonalt ingen skillnad alls.

jag undrar vad du menar med tonalt ingen skillnad alls??

kan ju alltid köpa den med revelatorn ifall den låter lite ljust på viss musik med RR jag äär väldigt känslig,,, men med den musik jag provade sist så lät allt bra inge vassa s-ljud lr nått.
Go to Top of Page

buris
Member

169 Posts

Posted - 2012/01/05 :  06:30:34  Show Profile Send buris a Private Message
det jag oxå funderar på är om dom kan spela bas, om den räcker till om jag spelar rnb lr indie arie,, och om den kan spela en rapp bas om det skulle behövas. Jag är ingen bas narkoman men jag vill att dom ska kunna spela bas om det behövs.

vissa säger natt dom kan spela bas så jag får prova igen, sen undraR JAG IFALL MAN MÅSTE HA EN 150-300 WATT FÖR ATT DOM ska kunna spela bas och ha kontroll över elementet.

kanske dumma frågor för vissa men jag undrar.eftersom jag inte kan åka 18 mil enkel nån gång i veckan innan jag bestämmer mej.
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2012/01/05 :  08:09:51  Show Profile Send lindome a Private Message
buris:
Respons KAN spela bas
Från minsta modellen Baby Grand upp till största Grand.

En kompis har en gammal Grand från 89(tror jag). Helt underbar basåtergivning
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2012/01/05 :  10:40:26  Show Profile Send Bland a Private Message
Med tonalt menar jag att klangen, instrumenten, i högtalarna låter lika.RR låter inte vasst, bara "annorlunda" än R - jag har aldrig hort en vass respons. Jag tror inte att den finns.

Alla Grand spelar mycket bas oavsett modell. Precis som Lindome säger.
Du kan spela på 50w utan större problem - det blir mycket bas. Men, det är inte fel att spela med 200w. Prova!

Edited by - Bland on 2012/01/05 10:47:26
Go to Top of Page

buris
Member

169 Posts

Posted - 2012/01/05 :  19:03:03  Show Profile Send buris a Private Message
jag kommer att prova dom med thor 3 som tydligen ska låte lite mjukare än dom gamla modellern kanske med en primare oxå, hegek o musical fidelity tror jag att jag hoppar över. en mcintosh 6500 skulle kanske oxå kunna tänkas, en ayon triton mk2 skulle oxå sitta bra med det blir för mycket pengar för min del kostar över 60 brak.

skulle även vilja prova med nått från pass labs eller BAT.
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2012/01/06 :  21:05:51  Show Profile Send 24U a Private Message
@ buris

Har lyssnat till Grand D med ringradiatorn ganska mycket. En god vän har ett par, samt att jag haft glädjen att haft några workshops med Reidar himself. De är verkligen snälla. Men skall ju naturligtvis inte matas med skitstärkare. Köper man burkar för 150.000:- köper man inte en Tangent stärkare för 2.500:-. Lyssnat på dem med Audio Research VSi55 och dom spelar ut ordentligt redan med en sådan förhållandevis effektsvag stärkare. Vad dom sen kan förmå med gode vännens Krell KSA300S + KRC-HR är en helt annan story ... Magiskt, sa Bull.

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

buris
Member

169 Posts

Posted - 2012/01/07 :  00:36:22  Show Profile Send buris a Private Message
Hej 24U!!
det är grand artist som jag är intresserad av, min försäljare har provat att spela dom både med ARC VSI55 och Ayon spirit 3 som väl ska vara jämlik, min försäljare som har båda märkena säger att Ayon en låter lite bättre, jag har personligen inte jämfört men det blir kanske näsrta gång jag åker upp.
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2012/01/09 :  00:48:22  Show Profile Send Snutten a Private Message
Den diskanten är jag nyfiken på, synd bara att den kostar rätt mycket, annars ska det bli kul att höra erfarenheter av den :).
Go to Top of Page

HSÄK
Starting Member

29 Posts

Posted - 2012/01/19 :  05:01:06  Show Profile Send HSÄK a Private Message
Respons är Guds gåva till HiFi-nörden!

Jag har stor erfarenhet av Grand D med RR. De blir vad du vill att de ska bli - en kameleont. Vi du att de ska skrämma skiten ur dig gör de det. Vill du att de ska ta på balklänningen gör de det.

HSÄK
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.35 sekunder. Snitz Forums 2000