HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Jbl K2/Array diy högtalare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2011/11/25 :  10:28:02  Show Profile Send matsj a Private Message
Ännu ett projekt söker ny värd. Det är mina 85% färdiga Jbl K2/Array hybrider som får åka vidare.
De innehåller Cnc frästa horn cloner av Jbl´s "gamla" topmodell S9800. Jbl 2435h drivers som är Pro versionen av 435BE. Dessa är rengjorda, membranet har fått aquaplas. Dvs som nya lika med 435BE, de är också inmätta och klarade toleranserna med bravur. Detta är gjort av en kille på Jbl i Usa.

Bas elementet är Jbl´s Le14h-3 dv samma element som sitter i Array 1400 som de flesta som lyssnat på gillar skarpt. Dessa är köpta nya av mig och ligger fortfarande i kartonger.

Jag hade tänkt köra dessa med aktiv delning, men har köpt på mig luftlindade spolar för att eventuellt bygga passiva bias filter.

De sista 15% är att få finnish på lådorna. Jag började fanera, men sedan tog tiden slut pga av olika saker som man inte styr över. Valnöts faner finns till alla högtalarna o mera till (Subbar ?).

Högtalarna är 5 till antalet då det var tänkt till hemmabio modell större . Finns utanför Lund. Lådorna står på en pall och kan skickas så. Element o drivers + div kan också fås på en pall om någon fixar frakt SJÄLV med lastbil eller skåpbil.

Kan sälja alla 5 eller 3 om någon vill ha 3 frontar t,ex. så behåller jag 2 st.
Har även ett BSS prosys 8810 delningsfilter som kan följa med mot pristillägg. 10 kanaler analog/digitalt in/ut Är nytt och kan ALLT.
Jag har säkert glömt en del.

Pris kan vi diskutera. Maila mig på: speakermats@hotmail.com eller slå en signal på 0708-555004.

mats

1W=115db.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000