HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Går det se om rör är slitna och behöver bytas?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2011/11/23 :  09:55:58  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Går det att avgöra om ett rör är slut genom att titta på det? Eller kommer man att höra det så man inte ens behöver fundera på att de kanske är lite slitna? vet inte om det är någon mening att lägga ut massor av pengar på att köpa nya rör, det var ju inte helt gratis.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/11/23 :  10:18:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nej, det går inte att se. Men en reservuppsättning nya rör är ju bra att ha ändå.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2011/11/23 :  11:44:33  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Finns det någon regel för hur länge de kan tänkas funka? Tror mina brunnit i minst 4000timmar. Går ju på nästan $80 för alla 4 ink. transport från Ebay. Ett par 6C19 (6s19 heter de visst också) och ett par EF92 (CV131). Inte så hemma på betekningar på rör....

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

niro116
Member

155 Posts

Posted - 2011/11/28 :  10:11:28  Show Profile  Visit niro116's Homepage Send niro116 a Private Message
Nya EF92/CV131 finns till bra pris hos http://tangotubes.com

Roland J

Tu-be or not tu-be. H.L Eisenson.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000