HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Möt BAT hos Audio Concept 18-19
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2011/11/04 :  15:54:50  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

Edited by - Audio Concept on 2011/11/04 15:56:13

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2011/11/16 :  11:47:17  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Till helgen är det dags för nästa distributörsträff hos Audio Concept. Denna gång är det som nämnt referensprodukterna från BAT som demas. Missa inte - fredag och lördag!

Mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/19 :  09:19:29  Show Profile Send byZan a Private Message
Tänkte redogöra för min stund på AC (BAT-demo) på fredagen och ni får mina intryck på köpet.

Jag var där redan före kl 12 och skulle lyssna på BAT, men Janne på Tonkraft hade inte kommit än så jag fikade och lyssnade på lite annat medan jag väntade, trevlig stund blev det.
När så Janne äntligen kom så blev jag roddare() åt Janne och Gunnar och hjälpte till med bärande, uppackning och att få grejerna på plats.

BAT REX försteg - REX POWER slutsteg - dCs Puccini cd/sacd kopplades ihop med diverse kablar och som högtalare fick ett par Sonus Faber Stradivari Homage ta plats. Nu skulle det lyssnas även om grejerna var kalla och nya.

När strömmen slogs på så brummade det i vänster kanal och vi undrade vad som var felet? Mina vana rör-ögon såg att ett par rör hade bytt plats av någon anledning, felet avhjälptes iom platsbytet av rören (ibland är felen lätta att åtgärda)

Nu lät det.... men inte så bra! Kallt, sprött och oengagerat, men att det fanns power rådde det ingen tvekan om. Janne spelade för sig själv en stund så att temperaturen skulle stiga och jag och Gunnar snackade och lyssnade lite mellan varven.

Nu satt jag själv i sweetspot med ett par medhavda skivor och det lät mycket bättre, men, jag var inte imponerad av något mer än känslan av att det fanns power i grejerna. Vi diskuterade lite om ljudbild, om hur rösterna och instrumenten lät, lite mer kropp o s v. Gunnar snappade upp allt och vips så byttes det några kablar och högtalarna fick bl a lite mer toe-in.

Klockan var nu ca 16.00 och nu började det hända saker och grejerna var nu varma också.
Jag hittade bästa platsen för mig på bakre soffans ryggstöd, då lät det som allra bäst i mina öron. Jag fick inte gåshud men musiken fick mig att må så gott och nästan somna

BAT REX var för mig ett mycket glatt möte, elektronik som jag skulle kunna leva med alla dagar i veckan

Ni som besöker AC på lördagen får nog höra systemet presenteras än bättre då jag tror att det tweakades lite till under fredagen och att grejerna har fått gosa till sig lite.

Ni som kan ska passa på att ta en sväng förbi AC på lördagen

/byZan

PS Hoppas inte AC har något emot att jag skriver i denna tråd? Då är det bara att flytta inlägget eller ta bort det DS

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2011/11/19 10:54:28
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2011/11/20 :  16:24:13  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Byzan,

bara trevligt att du kommenterar i tråden. Tack också för besöket, och tack till alla som kom samt till Jan för utmärkt presentation. BAT REX är produkter i absolut toppklass. De står kvar hos oss för de som önskar att fördjupa sig i prestanda samt anpassning till olika högtalare. Under presentationen använde vi SF Stradivarius.

Mvh, Audio Concept

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000