HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Apogee Duetta Signature. Hur bra idag?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/11/03 :  22:57:43  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
Hej på er. Jo jag är spekulant på ett par Apogee Duetta Signature.

Skulle vilja veta hur bra de kan vara och vad man skall tänka på. Själv vet jag inte speciellt mycket förutom det jag läst på nätet. Jag har ett par hyggliga ganska kraftiga slutsteg så jag är inte rädd för att de skall vara förstärkarätare men det här med placering, reservdelar och reparationer är något jag inte har koll på.

Har ni nå'n info, tankar eller ideér tar jag gärna del av dem.

/Mathias

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2011/11/04 :  08:53:14  Show Profile Send Kilgore a Private Message
En kompis har Apogee, de låter mkt trevligt, han har drivit dem både med Krell o för tillfället ML.
Problemet är att de är gamla o behöver renoveras. Basbanden börjar skorra när man vrider upp.
Vad jag vet finns det en firma i tyskland (finns även i australien tror jag men det är ju än mindre ekonomiskt) som kan fixa detta, men det är ganska kostsamt att få detta fixat.

Och så klart måste slutstegen klara av att driva lågimpediva laster.

Så mao måste man verkligen lyssna på Apogee på hög nivå, o kolla banden. Sedna är det ju bara en tidsfråga hur länge till de håller.

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2011/11/08 :  13:33:29  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Apogee är riktigt trevliga att lyssna på. KOlla in denna sidan. http://www.apogeespeakers.com/ Där finns mycket info även om renoveringar.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/11/09 :  00:12:49  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
Jag köpte dem. De låter underbart. Sambon började genast måla om och möblera om i rummet där de skall vara så att de matchar det snygga (?) utseendet.

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2011/11/09 :  00:46:07  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Roligt att dom var fräscha, grattis
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2011/11/09 :  07:24:46  Show Profile Send Kilgore a Private Message
Bara att säga grattis!!
:)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2011/11/09 :  10:43:39  Show Profile Send Snutten a Private Message
Gratis till fina högtalare, har inte hört dessa själv men Apogee ska ju vara något av det bättre som finns.
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2011/11/09 :  11:38:20  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
MOrfendite: Var det något och tveka på ;-)

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/11/09 :  16:25:17  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
Henrik, de är i vad jag skulle kalla mint condition. Dock kan man få basmembranet att skallra om man kör techno vid hög volym med hjälp av ett Crown Studio Reference med 1160w@4ohm...
För dessa lite starkare ljudtryck kanske det bore bättre med en subba för de lägre frekvenserna.

Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/11/14 :  23:29:46  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
Måste tillägga att dessa är några av de bästa högtalare jag hört. Alla kategorier och prisklasser.
Just nu spelar de Opeths senaste och till detta dricker jag en sjysst 18 år gammal Laffe med fötterna uppe på soffbordet.

Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2011/11/15 :  11:47:56  Show Profile Send shaft a Private Message
En liten bild?
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/11/15 :  17:32:53  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
Jajamen. Det kommer...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000