HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Luxman TT?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Cyberpunkare
Member

218 Posts

Posted - 2011/10/03 :  20:12:56  Show Profile Send Cyberpunkare a Private Message
Funderar på att skaffa mig en vinylspelare vid något tillfälle.
Min fråga är hur står sig Luxman pd 282 eller 284 mot till ex Thorens eller liknande spelare?
Har även kikat lite på Rega som jag gillade på åttitalet (hörde en planar 3 som spelade duktigt bättre än Linn 12).
Vad behöver jag tänka på? Har även fått känn på en Opus spelare för 3000 som är alldeles för mycket för min budget men är det endå ok pris? Skulle vara något fel på den men vet ej vad eftersom jag tyckte den blev för dyr.

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/10/03 :  21:35:32  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Visst är det trevligt med vinyl, och de spelare du nämner spelar alla med godkänt resultat!
Luxman spelarna är rätt snygga och välbyggda men de låter inte så bra som en god Thorens eller en Rega.
Av Thorens alla modeller gillar jag TD-125, TD-160, TD-320/318/316 som alla låter bra i förhållande till kostnad, mera musik än hifi i min mening.

Rega P3 är en för mig sund konstruktion som ger gott ljud och litet underhåll. Armen är bättre än alla Thorens egna varianter och tillåter många olika pickisar att trivas.

Vad gäller en Opus för 3 lök låter det som ett riktigt bra pris, det beror ju naturligtvis på problemet med den...

Mvh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Cyberpunkare
Member

218 Posts

Posted - 2011/10/04 :  18:45:30  Show Profile Send Cyberpunkare a Private Message
Jo skulle vara trevligt med lite vinyl igen
Lutar nog mot en rega för min del även om opus hade varit trevligt men det är för mycket pengar för mig i dagsläget.
Får se när det kan bli av bara blir nog inte än på några månader.
Är det något speciellt jag behöver tänka på när jag köper en spelare?
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/10/04 :  19:39:09  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
Har även fått känn på en Opus spelare för 3000 som är alldeles för mycket för min budget men är det endå ok pris? Skulle vara något fel på den men vet ej vad eftersom jag tyckte den blev för dyr.

Du får gärna komma med mer information om opusspelaren.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Cyberpunkare
Member

218 Posts

Posted - 2011/10/04 :  20:06:16  Show Profile Send Cyberpunkare a Private Message
Hej Vox.
Pm kommer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000