HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 S: Fetaste HTPC'n (och spelburken)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Johan4130
Member

469 Posts

Posted - 2011/09/13 :  20:33:40  Show Profile Send Johan4130 a Private Message
Delarna är köpta för max en månad sedan och i princip oanvända. Alla kvitton & kartonger finns.
Byggde ihop datorn, installerade mjukvara och har bara testat med lite testprogram samt skrivit denna annons, datorn är med andra ord i princip oanvänd. Säljes pga. oväntad utgift.

Delarna som är nämnda två gånger finns det alltså två utav, mer info om delarna står att läsa längst ned i annonsen.

Följande delar är till salu:

Asus P8Z68-V Pro. Moderkort.
Intel Core i7 2600K (3.4Ghz, socket 1155, upplåst). CPU.
Corsair Vengeance 4x4Gb. RAM-minne.
Intel SSD 510 128 Gb (sata 3). Programdisk.
Intel SSD 510 128 Gb (sata 3). Programdisk.
WD Caviar EARX 2Tb (sata 3, 64 mb cache). Lagringsdisk.
WD Caviar EARX 2Tb (sata 3, 64 mb cache). Lagringsdisk.
Asus GeForce GTX580 Direct CU II. Grafikkort.
Corsair 850 AX (Gold-cert). Nätaggregat.
Plextor PX-LB950 Blu-Ray. Blu-ray-brännare.
Corsair H80. CPU-kylare.
Scythe Gentle Typhoon 1450. Fläkt.
Scythe Gentle Typhoon 1450. Fläkt.
Antec P183 V3. Chassie.
Scythe Himuro. Hårddiskchassie (kylare/ljuddämpare).
Scythe Himuro. Hårddiskchassie (kylare/ljuddämpare).
Asus VG236HE (3D, 120Hz, 24". SKärm.
Windows 7 Home Premium 64 Retail (1 licens du kan flytta med till framtida datorer). Operativsystem.
MS Office Home & Student 2010 (3 licenser). Officepaket.
---
Det handlar om något av det bästa som säljs just nu.
Olåst Intel core i7 med massor av klockpotential. Senaste chippet på moderkortssidan. 16Gb 1600Mhz ram. 2 st Intel 510 SSD sata3 i raid 0. 4 Tb sata 3 64 Mb chache lagring. Bästa lådan, nätagget och kylningen.
Bästa spelskärmen med 120 Hz och 3D. Bästa Blu-ray-brännaren som även är ibland de tystaste.
Tystaste grafikkortet oavsett belastning.

Windows 7 Retail dvs. du kan bygag om datorn och/eller flytta med dig mjukvaran till nästa datorn - något du inte kan göra med OEM.
Office 2010 - senaste paketet med 3 licenser för hela familjens behov (alternativt sälj).

Jag har byggt datorn för att dels vara bland de snabbaste och dels bland de tystaste.
Snabbheten har jag aldrig testat eftersom jag inte klockat burken men den är ibland de tystaste, man hör bara ett svagt sus oavsett belastning.

Jag kan skicka datorn och du kan få betala när du hämtar ut den men då vill jag ha 10% i förskott så du inte beslutar dig för att inte hämta ut datorn.
Annars går det bra att hämta den själv hos mig i Borlänge. Hämtar man den kan man få möjlighet att få hem alla kartonger till delarna. Vill man ha den skickad får man endast det nödvändigaste i kartongväg.

Delarna är köpta hos Webhallen, Inet och Komplett och dagens lägstapris på de butikerna enligt Prisjakt är 26195:-

Jag säljer datorn för 20000:- jämnt. Dvs. spara över 6000:- på denna monsterburk som har full garanti kvar.

P.M. till svar önskas.

Kan banta på lite grejer om lägre pris önskas. Kan också ta emot bytesförslag.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000