HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Sålt! Komponenter till server/htpc
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2011/08/02 :  21:30:04  Show Profile Send Lovan a Private Message
Hej

Har en nästan komplett dator att sälja. Perfekt för den som vill ha en ordentlig server eller kraftfull htpc. Går snabbt att koda om sina blu-rays till mkv-filer iomed att det är en quadcore.

*Quad core Xeon(server variant) processor på 2,66GHz. Motsvarar en Q9450 fast gjord för server användande. Originalkylare ingår.

*DFI P35 moderkort. Ett överklockarmoderkort vilket gör att det är riktigt stabilt och med många finesser bl.a. start och resetknappar på moderkortet. Lådan till moderkortet ingår tillsammans med diverse kablar.

*4gb OCZ Reaper-X minnen. Också byggt för överklockning vilka klarar mycket mer än standardhastighet. Har heatpipes för bättre kylning. Ett perfekt val till moderkortet.

Ingår också om man vill:
*Ett gammalt fult HP-chassi. Inte mycket att säga förutom att det fungerar även om det inte är snyggt Lite modifierat bl.a. för att hänga upp hårddiskar med resårband.
*En 250gb WD hårddisk. Gammal men fungerande. Lagom för att ha windows på och ha alla andra stora hårddiskar till lagring.

Inga av grejerna har varit överklockade utan jag har bara valt sån hårdvara för att jag är less på krånglande hårdvara
Enda orsaken att jag säljer är för att jag ska byta till en mindre dator.

Det enda som saknas för att få en komplett dator är ett grafikkort och nätdel. Mot pristillägg kan jag beställa saknade komponenterna och bygga ihop till en komplett dator. Konfigurationssupport kan ingå vid köp om så önskas.

Pris: Tänkte mig 2000 för alltihop.
Finns i Stockholm för upphämtning alternativt så kan det skickas med posten vid förskottsbetalning.

Edited by - Lovan on 2011/08/03 19:28:11
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000