HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp med Infinity Modulus...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lansen
Starting Member

9 Posts

Posted - 2011/07/05 :  20:59:27  Show Profile Send Lansen a Private Message
Hej,

Söker efter servicemanual och/eller teknisk komponentbeskrivning till Infinity Modulus generation 1 (dvs originalet, inte det plastiga substitut som Harman senare producerade i samma namn...)
Min sub har egenheten att oscillera med regelbunden oregelbundenhet och min gode vän som hjälper mig att felsöka kommer inte vidare utan ovan nämnda manualer!

Med hopp om hjälp...

Magnus

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/07/06 :  15:19:24  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
Hej Magnus! Jag har Modulus jag med och jag tror jag har servicemanualen hemma på datorn. Pm:ā din mailadress så kan jag skicka den när jag kommer hem på söndag.

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Lansen
Starting Member

9 Posts

Posted - 2011/07/06 :  18:24:53  Show Profile Send Lansen a Private Message
Morfendite,

Du har PM....

Magnus
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/07/06 :  19:25:11  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
Fast jag tror att problemet kan vara så simpelt att plus och minus till elementet är felvända...
Baskolumnerna till mina Infinity rs1b reagerar på det viset om man kopplar in servot polvänt.

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Lansen
Starting Member

9 Posts

Posted - 2011/07/07 :  17:03:49  Show Profile Send Lansen a Private Message
Hmmm,

Det är inte alltför länge sedan som basen fick ny skumkant och då måste anslutande kablage avlägsnas... Skall kolla att polariteten är korrekt. Tack för tipset!
Go to Top of Page

Lansen
Starting Member

9 Posts

Posted - 2011/07/10 :  18:12:08  Show Profile Send Lansen a Private Message
Kollade polariteten och det ser ut som om allt ligger i rätt fas!
Sitter ett par justeringar på delningsfiltret/slutsteget som någon nyfiken kanske varit framme och skruvat på.
Ljudet som produceras vid oscilleringen påminner lite om det som mina Epsilon ger ifrån sig när nivån på slutstegen skall ställas in via det externa delningsfiltret..

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000