HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Usb out på tv mottagare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

flygarjanne
Member

91 Posts

Posted - 2011/06/08 :  11:46:00  Show Profile Send flygarjanne a Private Message
Hej.

jag har en Tvmottagare från telia, med två stycken usb.
är detta digitalt ljud i dessa som man kan koppla till en usb dac, eller är ej usb kontakternas ljud alltid digitalt utan även analogt ?

har ett besvärande ljud i tvn, och ej någon rca ut från mottagaren.
vill kunna koppla in en förstärkare, och gärna med inbyggd dac.

mvh
janne

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2011/06/08 :  12:12:49  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Vilken modell på tv-mottagare har du?
Finns det någon digitalutgång på din tv? Oftast optisk men ibland coax.

Usb-kontakterna på sådnan boxar brukar vara för att koppla in hårddiskar el minnen för att kunna spela in eller upp. Ljud ut från dessa är dock ovanligt i min värld men jag kan långt ifrån allt om detta och det kan säkert bero på modell.

Om du har HDMI från boxen så är ju den signalen digital och borde gå att använda med en hemmabioreciver för att få ut bättre ljud?
Go to Top of Page

flygarjanne
Member

91 Posts

Posted - 2011/06/08 :  12:30:27  Show Profile Send flygarjanne a Private Message
hejsan
det är denna
http://www.motorola.com/Video-Solutions/US-EN/Products-and-Services/Video-Consumer-Premise-Equipment/IP-Set-Tops/VIP1003_US-EN

såg sedan att det ej var två usb utan en usb, en hdmi, en electrical S/PDIF så då kan jag väl använda den senare och köra i en dac.
vill gärna ha en tvåkanalsstärkare av juste kvalisort.

kanske en med inbyggd dac.

janne
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2011/06/08 :  12:56:38  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Ja har den S/PDIF så är ju saken biff!

Många 2-kannalförstärkare som har inbyggd DAC nuförtiden vilket jag tycker är smidigt då jag ogillar onödigt många apparater.

Själv har jag en billig Onkyo A-5VL som funkar bra sålänge du inte skall kräma på för mkt med tröga högtalare då den är rätt effektsvag.
Hegel H70, Primare I22/I32, Bladelius TYR mfl har det du söker o de är rätt bra integrerade saker tycker jag.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000