HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 20 år gammal Quad
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JOOn
Starting Member

46 Posts

Posted - 2011/05/23 :  20:02:09  Show Profile Send JOOn a Private Message
Är det någon som har erfarenhet av 66 seriens radio, förförstärkare och CD samt 67 serie CD'n? Hur bra är dess prylar och hur står de sig idag? Mina egna referenser när det gäller företagets produkter är från FM-4, 34 & 405 II. Dessa har under många år spelat bra men gick "läckande elektrolyt döden" till mötes för för ca. 4 år sedan.
Så frågan är om 66 & 67 är något att lägga pengar på och i så fall vad man skall betala för dylika komponenter under förutsättningen att de är i "mint condition"?

Både Mekanik och Elektronik kan vara spännande, elektronik kan dock kittla lite mer!!

Edited by - JOOn on 2011/05/24 13:20:39

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2011/05/24 :  08:59:05  Show Profile Send Zombie a Private Message
CD67 har gott rykte...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

JOOn
Starting Member

46 Posts

Posted - 2011/05/24 :  13:24:44  Show Profile Send JOOn a Private Message
Ja, att 67'an har gott rykte har jag förstått men den är ju relativt gammal nu likväl som de övriga komponenterna. Så frågan är hur de låter jämfört med nyare konstruktionen. Står man i köptagen vill man ju gärna få lite "Bang for the buck" Någon som kan fylla i med sina erfarenheter!?

Både Mekanik och Elektronik kan vara spännande, elektronik kan dock kittla lite mer!!
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2011/05/25 :  07:08:56  Show Profile Send Zombie a Private Message
Jag hade en CD67, bytte elyter osv. Jämförde den med en Linn CD i 30 kkr-klassen. Självklart lät den sistnämnda bättre men CD67 behövde inte skämmas. Jag bytte sedan till en 99 CDP med digitala ingångar som jag fortfarande har. Vände mig aldrig om efter det.
Om jag måste ha Quad, skulle jag satsa på att köpa 99-serien beggat. Se dock till att få den andra eller tredje varianten av CD:n - med digitala ingångar.
RIIA:t i 99Pre är också mycket bra enligt en del. Smidigt med en systemfjärr till CD, radio och förförstärkare även om inte alla hoppar jämfota av förtjusning över quadlink-kabeln.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2011/05/25 07:13:57
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2011/06/20 :  21:08:09  Show Profile Send NtR a Private Message
Hade också en CD67 förut. Den köpte jag eftersom jag har väldigt svårt för alla för ljust klingande hifi-produkter i allmänhet och ljusa Cd-spelare i synnerhet. 67:an är riktigt behaglig i det avseendet. Bytte bara för att min stärkare gick sönder och det blev en Linn Classic istället, och då behövs ju ingen separat Cd-spelare. Om classicen är bättre som Cd-spelare vete tusan, men i övrigt är jag nöjd. Innalles; Quad CD67 är en alldeles utmärkt Cd-spelare.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000