HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hemmabioförstärkare med bra inbyggd d/a omvandlare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rastasticks
Starting Member

2 Posts

Posted - 2011/05/13 :  00:22:10  Show Profile Send Rastasticks a Private Message
Hej!

Jag söker efter en bra begagnad hemmabioförstärkare med en bra d/a-omvandlare. Jag undrar om det är någon som känner till någon vettig. Den ska kunna driva ett par cm4-högtalare (b&w). Just nu har jag en Denon 2803 som jag tycker funkar ok. Men vad jag har hört så ska Sonys DB-serie vara ett bra alternativ. Någon som har erfarenhet av dessa förstärkare? Eller tips på något annat?

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/05/13 :  06:59:07  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
En av de trevligaste på marknaden är Arcam AVR350, om du kan klara dig utan ljud via HDMI. Den har bra kraft och underbara DAC:ar.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2011/05/13 :  07:09:41  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hyr dyrt får det vara?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000