HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken är din senaste HiFi-försäljning?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2011/05/04 :  23:11:28  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Tänkte att det kunde vara kul med en tråd där man kan dela med sig av sina senaste hifi inköp eller försäljningar. Ändrade subject eftersom det redan fanns en tråd om inköp. Detta får bli en lite deppigare tråd då, lite melankoli över att man sålde dom grejorna som ändå var så bra, osv.

Jag börjar väl själv då, på sistone har jag sålt 3st slutsteg. Ett 5-kanals och 2st 2-kanals.

Sherbourn 5/1500A
Aragon 4004 Mk2
NAD 208

Aragon spelade jäkligt bra när jag provspelade det innan det skickades iväg till huzze här på forumet.

Försäljningarna har resulterat i att min hembio just nu bara har slutsteg för 3 kanaler... Men det ska förhoppningsvis lösas med en ny hembiostärkare snart.

Jag försöker hålla min medlemstråd uppdaterad med inköpsår och försäljningsår på de grejor jag haft, men jag har inte lagt in för alla komponenter än. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=46071&whichpage=1

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd

Edited by - BosseBula on 2011/05/05 22:17:58

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2011/05/05 :  00:56:48  Show Profile Send lennartj a Private Message
Sålde häromdagen ett Sentec EC-8 som legat oanvänt i mina gömmor sedan slutet av 1980-talet.
Jag provade att använda det till mina fyra Bremenbasar för ett par år sedan, men det kunde inte hantera så stora skillnader i högtalarkänslighet och ingångskänslighet i slutstegen.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2011/05/05 :  06:43:05  Show Profile Send BosseBula a Private Message
lennartj: Jag hade missat den gamla tråden om samma sak... Vi kanske får hoppa över till den. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=82399 Lika bra att sälja saker som inte använts på länge.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/05/05 :  09:23:05  Show Profile Send huzze a Private Message
Senaste månaden har det varit hög aktivitet

Sålt:
Denon AH-D2000
Heed Canamp mkII
NAD M3
NAD M5
Amphion Helium 3

Köpt:
Denon DP-47F
Sony TA-E9000ES
Aragon 4004mkII

Sen har jag några apparater till som väntar på en köpare.

EDIT:
Bossebula: Grattis till klubbmästarposten.

Du kan väl ändra tråden till "Vilken är din senaste HiFi-försäljning?" Då får vi en unik tråd där vi ser vad vi gör oss av med.

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

Edited by - huzze on 2011/05/05 09:28:37
Go to Top of Page

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2011/05/05 :  10:49:44  Show Profile Send mangs a Private Message
uach, det är så mycket roligare att köpa än att sälja. Det är få Hifi-grejor jag säljer utan att ha delade känslor. Även om jag införskaffat något som jag för stunden tycker är bättre lever den gamala kärleken oftast kvar. Tur jag har en förstående fru. jag har dock vissa grejor på hyllan som jag ionom kort kommer sälja. Återkommer då.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/05/05 :  11:05:03  Show Profile Send gcs a Private Message
För att nämna något som jag har i min ägo så har jag en Thorens TD124/II som jag inte använt på nästan 30år. Den är inte till salu, jag tycker att den är så vacker.
Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2011/05/05 :  12:20:51  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Skickade en länk med allt jag har sålt på Tradera för ett par dagar sedan men kom på att det kanske var inte så klokt med tanke på att den loggar in automatiskt med mina kontouppgifter när man klivkar på den!?
Hur som helst; Jag sålde 4-5 receiver från 70 talet, några Dynaco prylar och lite annat smått och gott.
Köpte för pengarna en SME 3012 tonarm och SPU pickup .

Ta dig samman och gör något onyttigt!

Edited by - adi6606 on 2011/05/05 12:24:31
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2011/05/05 :  12:48:16  Show Profile Send BosseBula a Private Message
huzze: Tackar. Jo, får väl kanske döpa om tråden..

mangs: Håller med, men det kan väl vara bra att ventilera sin sälj-ångest?

gcs: Lite offtopic men ok.

adi6606: Det var inte bara din webläsare som orsakade den automatiska inloggningen?

Min medlemstråd
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/05/05 :  15:07:07  Show Profile Send gcs a Private Message
Det är inte off topics. Jag vill bara tala om att jag säljer nästan aldrig saker som jag gillar. Men jag köper nya ljudprylar ändå, som nu senast förra veckan köpte jag en 16kanalig analog mixer och snart kommer jag att inhandla en Zoom H4n.
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2011/05/05 :  16:26:35  Show Profile Send Eref a Private Message
Mer off-topic eller inte. Jag har fruktansvärt svårt för att göra mig av med gamla hifigrejer. Jag har närmast kärlekskänslor för en del även halvtrasiga prylar. Däremot har jag köpt tillbaka en del grejer även när jag inte har haft nån direkt användning för dem bara för att jag har saknat dem så. T.ex. köpte jag en gammal Sonabreceiver som är otroligt fin, en designmässig pärla och ett gammalt toppmatat kassettdäck från Luxor som också är(var) vackert som ett smycke. Om jag nån gång får möjlighet skall jag låta restaurera dessa härliga apparater och gotta mig ännu mer i personlig retrostereo.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2011/05/05 :  16:46:54  Show Profile Send svejk a Private Message
Ett par Linn Kan högtalare till datorn.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2011/05/05 :  22:18:47  Show Profile Send BosseBula a Private Message
gcs: Det är ok, jag missförstod syftet med ditt inlägg innan.

Då har jag ändrat subject på tråden till enbart försäljning.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2011/05/06 :  08:31:52  Show Profile Send CC a Private Message
Då mina barn "ärver" mina gamla apparater vartefter de ersätts på altaret så blir det inte mycket kvar att sälja... Men bortsett från en del kablar så var det nog senast (?) min Primare dvd som gick. Och då på grund av akut penningbrist. Samt så har det sålts av en hel del akustik senaste året pga flytt till lägenhet...

Kom förresten på att framöver kommer jag nog avyttra lite apparater som står kvar i flyttlådor men som behöver lite översyn innan jag kan med att sälja av dem (gamla kassetdäck & vinylspelare å annat överblivet)...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/05/06 :  12:25:41  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Jag har nyligen sålt mitt MF X-pre försteg för att finansiera bygget av mitt DIY-försteg.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/05/07 :  14:43:32  Show Profile Send huzze a Private Message
Mitt NAD 2400 skickas i veckan som kommer.
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2011/05/11 :  19:11:56  Show Profile Send garmen a Private Message
Jag sålde min Transparent Power Isolator 4 till en ny lycklig ägare i Stockholm, detta var till förmån av ett mindre lur-system.
Sitter och funderar på att sälja en Thoréns TD318 också...

vi får se vart det lider

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2011/05/11 :  21:36:15  Show Profile Send fixarstig a Private Message
Har troligen sålt mina färgstrippade "Droppar" till ngn i Stockholm. Han verkar glad över köpet då priset 4000 inkluderar burkar filter och element vilket faktiskt är en bit under halva inköpspriset. Hoppas han kan få dem ommålade till hyffsat pris. Orkade ju själv inte med dem mer.

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2011/05/12 07:59:06
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2011/05/12 :  00:37:46  Show Profile Send Passerati a Private Message
Rasat iväg grejor = skönt. Kanske slänger iväg lika mycket till..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000