HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Revox G36 rörrullbandare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2011/04/24 :  16:45:32  Show Profile Send Leffler a Private Message
Har insett att jag aldrig kommer att använda denna. Kan medtagas till DIY-2011 i Göteborg.

Den är mekaniskt i mycket bra skick - endast en ägare före mig, som köpte den för att spela av schlager från radio. Tyvärr hittade han inte kvittot, men bruksanvisning och servicemanual finns, samt några band med nämnda schlager.

När jag köpte den så var den ur funktion, dvs det lät ingenting. Jag är relativt säker på att den helt enkelt behöver nya elektrolyter, det finns två i kretsen plus glättning. (Jag har också en Modell 40 förstärkare, dvs den tillhörande steromonitorförstärkaren, och den hostade igång med ny glättning och nya likritare.) Jag plockade isär den ("delade" på den) för att komma åt glättningen - något jag senare insåg att jag säkert inte behövt, men jag fick heller aldrig bytt glättningen. Nu är den ihopsatt igen, och kan överlåtas till någon som har intresse av apparaten. Jag har alltså inte rört någonting som berör avspelningen.

Kort sagt, en rörrullbandare som behöver lite kärlek och ny glättning.

Säljes för ett rimligt pris, eller bytes mot något roligt, en sliten men rolig pickup till exempel, eller ett riaa. Är du intresserad kan vi säkert komma överens om något.

(Ska se om jag kan ordna några bilder.)

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2011/04/24 :  17:17:55  Show Profile Send reVintage a Private Message
2-spår el. 4-spår? 9,5/19 el. 19/38?

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2011/04/25 :  09:41:15  Show Profile Send Leffler a Private Message
Geprüft 2 spur, den var enkel!

I manualen står att man kan välja mellan 9,5 eller 19cm/sek, men hade man kunnat köpa med högre så är jag säker på att Lennart (förste ägaren) hade gjort det. Står det någonstans?
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2011/04/25 :  11:18:59  Show Profile Send gcs a Private Message
G 36 var alltid för 9,5 & 19 men byggdes om till den högre hastigheten. Jag köpte min G36 1965 och blev senare ombyggd. Den har hårdkromad axel och två utbytbar headstacks för inspelning och avspelning med 2 eller 4 spår. En klenod som jag har svårt att göra mig av med.
Go to Top of Page

Conviction
Starting Member

13 Posts

Posted - 2011/05/16 :  07:08:02  Show Profile Send Conviction a Private Message
Jag köper den gärna om den finns kvar!

--Olle

Edited by - Conviction on 2011/05/16 21:52:35
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000