Author |
Topic |
|
coldcut
Member
747 Posts |
Posted - 2011/04/14 : 21:14:24
|
Upptäckte en begåvad ung artist för ett par år sedan, Matthew Santos - minneapolis född gitarrist och sångare med en dansk(!) mamma. Han släppte en "garderobs" inspelning på indieförlaget candyrat records, november 2007.
Matthew har en rätt säregen röst, som ganska få andra kan matcha. Kombinerat med bra gitarrspel och ett känslosamt musikförmedlande/låtskrivande blir resultatet intressant och annorlunda.
Länk till hans album "Matters of the Bittersweet" http://open.spotify.com/album/1NLgc3ybkc9xEA8L4sg1pG
Nåväl, December 2007 sjöng han bl.a på Lupe Fiascos hit "Superstar", och det bidrog väl säkerligen till att andra fick upp ögonen för honom. Nu mera har han ett helt band, turnerar en hel del och har släppt en ny skiva. Och här kommer det intressanta!
Helt uppenbart har det varit en "musik producent" och petat i produktionen, det låter helt klart mera mainstream, även om vissa element finns kvar. Tycker även ljudkvaliteten skiljer sig, första skivan låter mer naturligt, medans den nya är mera "klinisk kakel studio".
Länk till nya skivan "Burning ship of fools"http://open.spotify.com/album/7ANTBq7zWbm8tovI1zd8ga
Frågan är, vad är bättre? Gammalt och personligt, eller nytt och industrialiserat?
Lyssna själv och avgör!
/mvh John |
- |
Edited by - coldcut on 2011/04/14 21:16:00 |
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2011/04/14 : 22:31:30
|
Håller väl med lite grann. Jag hade nog gillat en kombination av dom 2 bäst. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2011/04/15 : 11:04:48
|
Lyssnat på de första låtarna på vardera albumet. Han har lite Jeff Buckley-manér på andra albumets första låt. Inte helt tokigt om man inte stör sig på just det. Lyssnade på första albumets första låt igen, och upptäckte att han även där låter lite Buckley, men inte riktigt så tydligt. Ska nog lyssna lite mer på Mr Santos. |
|
|
|
Topic |
|
|
|