Author |
Topic |
|
Bimota
Starting Member
41 Posts |
Posted - 2011/03/17 : 10:12:25
|
Hej! Vi flyttar fram den utannonserade HiFi-händelsen MOON-demo på HiFi Consult i Sävedalen. Vi blev drabbade av en massa sega förseningar i transportledet, så vi hinner knappt packa upp grejerna innan det var tänkt att slå upp portarna. Och så kan vi ju bara inte HA DET. Vi vill visa de nya MOON-grejerna i bästa möjliga dager, alltså inspelade och ready to rock and roll. Så vi bokar nytt datum! Välkomna till Consulterna när som helst, men särskilt den 15:e till 16:e april!
Bästa hälsningar Ludwig, Björn, Oscar, Daniel, Sladd och Johan |
Släpp ned axlarna, stäng av hjärnan, och åk med på färden...
*** Stylus ***
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2011/03/17 : 15:20:54
|
Att flytta fram något är för mig att det inträffar tidigare. Jag misstänker att det är en senareläggning det handlar om i det här fallet, eller? |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2011/03/17 : 15:29:39
|
Om vi tänker oss tiden som en tidsaxel och man flyttar framåt, då kör man framåt. Annars backar man eller tidigarelägger ett evenemang. |
Edited by - gcs on 2011/03/17 15:30:10 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2011/03/17 : 15:38:09
|
quote: Att flytta fram något är för mig att det inträffar tidigare.
Jag tror att du är ganska ensam om den tolkningen. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Figge
200.000-klubben
2175 Posts |
Posted - 2011/03/17 : 17:34:29
|
quote: Att flytta fram något är för mig att det inträffar tidigare. Jag misstänker att det är en senareläggning det handlar om i det här fallet, eller?
Du är ABB:are? |
Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable. Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Lyssna på bra musik med god mat Cykling och randoné på skidor.
|
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2011/03/17 : 21:31:16
|
quote: Jag tror att du är ganska ensam om den tolkningen.
Vad händer om du blir framflyttad i t.ex. en kö? Kommer du då fram till det du köar till tidigare eller senare än om du haft kvar din tidigare plats? |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2011/03/17 : 21:32:41
|
quote: Du är ABB:are?
Har varit det i 24 år, men det är ett antal år sedan jag lämnde det företaget. |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2011/03/17 : 21:50:59
|
quote: Vad händer om du blir framflyttad i t.ex. en kö? Kommer du då fram till det du köar till tidigare eller senare än om du haft kvar din tidigare plats?
Flyttar du bak din klocka när du ställer den på klockan tre istället för två? Jag föreslår att du gör en sökning på framflytta här: http://g3.spraakdata.gu.se/saob/ Se betydelse 2a. Vill du ha en vidare diskussion om det svenska språkets beskaffenhet föreslår jag att du startar en tråd under OffT istället. Den här tråden är en upplysning om en att en Moon-demo ska äga rum ett visst datum.
Edit: Observera att det är en gammal SAOB (1925) som bas (Edit3: Eg fel att skriva så eftersom SAOB är menad att ta med alla betydelser, även äldre som ej används idag). Jag har två ordböcker här varav en inte har framflytta märkligt nog och den andra anger senarelägga som synonym. Den senare anger främst betydelsen senarelägga, men även som generellt att flytta i tid. Möjligt att det här är en dialektal fråga. Edit2: SAOL: http://sok.saol.se/pages/P232_M.jpg |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2011/03/18 : 08:49:59
|
Intressant att def. 2A och 2B i SAOB har rakt motsatta definitioner. Jag kände inte till 2B alls.
15:e och 16:e april verkar vara datum för en intressant demo i alla fall! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
|
Topic |
|