HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tommy Emmanuel i Göteborg - hur lät det?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jamo
Member

724 Posts

Posted - 2011/03/12 :  00:04:07  Show Profile Send Jamo a Private Message
Eftersom vi beslutade oss för att besöka konserten med Tommy Emmanuel väldigt sent, så hamnade vi på läktaren i ett fullsatt konserthus. Solodelarna av Tommys konsert var musikaliskt magiska och ljudmässigt acceptabla, men delarna med bandet upplevde vi som helt onjutbara på läktaren, vansinnig ljudnivå och hopgrötat ljud, och Tommy Emmanuels storhet som musikartist gick inte att uppfatta.

Hur lät det på andra ställen i konserthuset? Var det likadant där, eller är det akustikproblem på läktaren, eller är det vi åhörare som inte förmår att uppskatta det som erbjuds på rätt sätt?

Hälsningar Jamo

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2011/03/14 :  16:34:59  Show Profile Send pak a Private Message
Jag var inte där men i oslo.
Och där upplevde jag ett ljud som fick mig att tänka om när det gäller min anläggning hemma
Jäklar vilket tryck det var i hela registret!Och en elbas som fick det att pirra både här och där
ÅÅ vad jag vill ha


-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000