Author |
Topic |
|
Dre
Member
98 Posts |
Posted - 2003/01/25 : 23:11:27
|
Hej
Sitter här och drömmer om våren och då slog det mig att mina högtalare borde vara färdigbyggda då. Skulle då vilja testa dem mot andra högtalare.
Jag tror att jag kan hyra ett mindre dagis en lördag i vår.
Finns det intresse för att ha en liten träff där vi berömmer och bedömmer varandras högtalare. En liten prestigetävling. Det skulle vara grymt kul.
Detta skulle då ske i Linköping.
Är det något som låter intressant? Eller ska jag sluta drömma. |
|
celef
sirap i datorn
2422 Posts |
Posted - 2003/01/25 : 23:25:12
|
Jag vet inte var Fagersta ligger, men jag har för mig att där anordnas "DIY Blasts", sök på nån motor. |
sound pollution |
|
|
Mattias S
Member
461 Posts |
Posted - 2003/01/25 : 23:41:14
|
22:a Mars blir det Fagersta DIY Blast igen. 4:e upplagan. Fagersta ligger angränsande till dalarna. ca 7 mil från Västerås.
Mer info: www.diyforum.net - forumdelen ( uppdaterar blastendelen inom kort ).
Mvh // Mattias S |
Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless |
|
|
Mad
Member
126 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 12:47:29
|
Jag skulle nog vara intresserad, tyvärr så har ja inga hemmabyggda att delta med. Men det skulle vara kul att få lyssna på andras kreationer. |
|
|
Tobias
Member
185 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 15:38:44
|
Jag är också intresserad, men jag har nog inga högtalarbyggen färdiga att tävla med i vår. Jag har visserligen ett par jag använder just nu, men baslådorna väger runt 100 kg styck som man i sådant fall måste bära uppför en brant trång källartrapp. Dessutom är de lackade av en billackerare och har avfasade kanter. Det blir väldigt halt när man börjar bli lite svettig om händerna!
Jag kan ta med mina satelliter, men de har ingen djupbas, så att tävla med dem vet jag inte om jag vill. Däremot kanske de kan ge inspiration till andra roliga projekt.
Jag ska bygga nya mindre (hoppas jag) högtalare, men de blir nog klara tidigast i sommar.
|
|
|
andar
Member
303 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 16:01:31
|
Jag är också sugen på att lyssna på era kreaktioner. Har dock inget egetbyggt.
Men det är ju alltid kul att träffa annat folk med liknande intresse och lyssna på andra system.... |
GAIS är tillbaka!!! |
|
|
Mattias S
Member
461 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 16:40:12
|
Det är inte nödvändigt att ha med sig något att dema på Blasten. Vissa av oss kommer att dema, andra inte. Idén är att ett gäng intresserade från hela landet möts upp för en helkväll av disskussion och lyssning.
Regler, hur man anmäler sig och all annan övrig info hittas här. Uppdateras kontinuerligt: http://www.diyforum.net/phpBB2/viewtopic.php?t=444
Blasten är separat från forumet så man behöver inte vara medlem för att delta om nån undrar.
Mvh // Mattias S
|
Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless |
|
|
joakim
tom blommorna på spikes!
534 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 20:44:16
|
Åk till Fagersta!
Det är trevligt, skoj, intressant och "högt i tak".
|
|
|
frez
Member
187 Posts |
Posted - 2003/01/27 : 09:52:00
|
Vill också promota Fagersta DIY-Blast. Jag har varit med alla tidigare gånger och kan bara säga TREVLIGT! Hur kul och lärorikt som helst!
/Frez |
"Det största som jag har sett på en Islandshäst är Sune Mangs." |
|
|
Tobbe
Starting Member
18 Posts |
Posted - 2003/01/27 : 17:08:47
|
quote: Originally posted by Dre
Hej
Sitter här och drömmer om våren och då slog det mig att mina högtalare borde vara färdigbyggda då. Skulle då vilja testa dem mot andra högtalare.
Jag tror att jag kan hyra ett mindre dagis en lördag i vår.
Finns det intresse för att ha en liten träff där vi berömmer och bedömmer varandras högtalare. En liten prestigetävling. Det skulle vara grymt kul.
Detta skulle då ske i Linköping.
Är det något som låter intressant? Eller ska jag sluta drömma.
|
Tobbe |
|
|
Tobbe
Starting Member
18 Posts |
Posted - 2003/01/27 : 17:11:54
|
Hej!..första gången jag är här! Bra sidor!
Jag har byggt Proac Cloner och har två horn subbar på G som skulle vara roligt att dema i Linköping. Känner några andra Hifi idioter som oxå skulle vilja var med. Hör av dig så spånar vi ihop nåt bra.
|
Tobbe |
|
|
holmgrenstefan
Member
390 Posts |
Posted - 2003/01/27 : 17:18:26
|
quote: Originally posted by Mad
Jag skulle nog vara intresserad, tyvärr så har ja inga hemmabyggda att delta med. Men det skulle vara kul att få lyssna på andras kreationer.
God dag vart komme du från .jag skulle vilja få någon opartisk att be dömma mina senaste byggen som skall finas till lite.. |
[size=1]driver R.A.L
|
|
|
|
Topic |
|