Fick oväntat besök av en hifientusiast från Polen igår(närmare bestämt Krakow). Han hade en del intressant att berätta. Det finns tydligen en hel del hifiintresserade i Polen och killen var med i ett polskt hififorum. Han berättade att det finns flera intressanta hifitillverkare i Polen, framförallt ett par fina högtalarmärken. Han lovade återkomma med närmare uppgifter. När vi provlyssnade på mina grejer avslöjade han att Kari Bremnes skivor är mycket populära bland polska hifinördar. Av mina grejer var han föga imponerad av mina snygga kinesiska förstärkare och CDspelare. Han hade själv lite smådåliga erfarenheter av Xindak och Shanling bl.a. Däremot blev han alldeles till sig av förtjusning över mina gamla LS35a högtalare. Han kände inte till dem men blev helt knäckt av det fina ljudet. Där ser man!( Vi kom på att jag skaffade dem ungefär när han föddes för c:a trettio år sedan.)
Förvånar inte att han blev imponerad av Rogers LS35a. Det är ju en klassiker sällan överträffad och det förvånande är ju att han inte hört talas om dem.MvhKristofer