HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Besök av hifiintresserad polack
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2011/02/19 :  17:44:21  Show Profile Send Eref a Private Message
Fick oväntat besök av en hifientusiast från Polen igår(närmare bestämt Krakow). Han hade en del intressant att berätta. Det finns tydligen en hel del hifiintresserade i Polen och killen var med i ett polskt hififorum. Han berättade att det finns flera intressanta hifitillverkare i Polen, framförallt ett par fina högtalarmärken. Han lovade återkomma med närmare uppgifter. När vi provlyssnade på mina grejer avslöjade han att Kari Bremnes skivor är mycket populära bland polska hifinördar. Av mina grejer var han föga imponerad av mina snygga kinesiska förstärkare och CDspelare. Han hade själv lite smådåliga erfarenheter av Xindak och Shanling bl.a. Däremot blev han alldeles till sig av förtjusning över mina gamla LS35a högtalare. Han kände inte till dem men blev helt knäckt av det fina ljudet. Där ser man!( Vi kom på att jag skaffade dem ungefär när han föddes för c:a trettio år sedan.)

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/02/19 :  18:07:47  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Förvånar inte att han blev imponerad av Rogers LS35a. Det är ju en klassiker sällan överträffad och det förvånande är ju att han inte hört talas om dem.MvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000