HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Råd angående stativare dikt an mot vägg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2011/02/16 :  23:21:39  Show Profile Send keso77 a Private Message
Hej!

På grund av att min lilla ligist på 8 månader har börjat krypa så blev jag tvungen att sätta upp hyllor att ha vardagsrumshögtalarna på. Dock trivs de inget vidare så nära väggen så jag funderade på vad jag skulle kunna byta ut dem emot. Eftersom det inte är huvudsystemet så vill jag inte lägga allt för mycket pengar på det. Har för mig att jag betalade 2500 kronor för B&W 686'orna jag har där nu så att mycket mer än så vill jag nog inte lägga.

Har någon något förslag på stativare som trivs så nära bakvägg? Som ni ser på bilden så sitter de rätt högt upp också, så de får gärna ha lite bredare ljudbild så att man slipper stå och lyssna... =)



Tack på förhand!

Krister


Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2011/02/16 :  23:33:45  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Jag har inte lyssnat på dem, men Dali har Lektor 1 som påstås vara anpassade avstämningsmässigt för att ställas mot väggen. Dock kostar de strax över 3 kkr.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2011/02/17 :  07:22:16  Show Profile Send Jazz a Private Message
Beg Linn borde funka.
jag har mina uppsatta med vägg fäste och det fungerar utmärkt

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2011/02/17 :  08:15:58  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
Hmmm... Jag har större modellen av dom där och vid ett tillfälle hade jag dom upphängda på väggen med fästet som sitter bak på dom och det lät inte alls dumt. Kanske du ska prova att ha dom mera ihop.. Jag hade mina ganska långt från sidovägg... lite över 1 meter..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2011/02/17 :  08:34:52  Show Profile Send keso77 a Private Message
Hm fast 685'orna har basporten frammåt. Det måste ju fungera bättre nära vägg. Man kanske helt enkelt skulle byta upp sig ett steg då.


Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000