HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Drömdemo !!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2011/02/10 :  06:29:40  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Vi på Hesselvall audio har smygpremiär för vårt nya demorum. Då spelas på rörförstärkaren The Dream över Hesselvall 2 högtalarna. OBS! Då vi har begränsat med platser, är vi mycket tacksamma för förhandsanmälan på tel: 08/716 25 88 eller erikasson@telia.com. Välkomna.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com


Edited by - Erik Andersson on 2011/02/14 06:13:14

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/02/15 :  08:40:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag tackar för en bra, trevlig och omväxlande demo!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2011/02/15 08:41:20
Go to Top of Page

OlaH
Medlem i AÖ

465 Posts

Posted - 2011/02/18 :  18:46:02  Show Profile Send OlaH a Private Message
Tack själv
Trevligt att Du och Tobbe L kom.





ola

Edited by - OlaH on 2011/02/18 18:47:50
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/02/18 :  19:03:28  Show Profile Send bearwik a Private Message
Och hur lät det? Mycket nyfiken.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2011/02/18 :  19:56:32  Show Profile Send Micke Y a Private Message
bearwik

Jag har tjatat på Ola och en inbjudan kommer snart till AÖ medlemmar så ni får tillfälle att höra själva

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/02/18 :  20:12:20  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja, det där vill ni nog inte missa! Tyckte det spelade riktigt bra, särskilt i basen. IÖs lösningar för rumsakustiken var smarta och bra, gjorde nog väldigt mycket för ljudet. Relativt enkla medel för att få till akustiken - man behöver verkligen inte krångla till det.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2011/02/18 :  23:07:35  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Jag tyckte det spelade på riktigt bra
IÖ o Ola har gjort ett bra jobb.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2011/02/19 :  20:22:43  Show Profile Send Klingan a Private Message
Vad är det för vinylsvarv?

Detta skulle man vilja lyssan på
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2011/02/19 :  22:03:31  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Om jag minns rätt så är det en Simply Black..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2011/02/27 :  15:24:07  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Simply black, det stämmer, med SME arm och Clearaudio puppa. Det övriga av musiken kom digitalt över en PC och USB till en Hegel "Streamer" vidare till en Counterpoint DAC.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2011/02/28 :  10:29:16  Show Profile Send Io a Private Message
På 90-talet var Håkan Bark en av Europas absolut bästa billjudsbyggare. Han vann EM åtminstone en gång, i en den allra tyngsta klassen. Håkan körde en grotesk Clarionanläggning vill jag minnas, där absolut allt var så bra det gick att göra. Alla element var tidskompenserade och givetvis var frekvensgången spikrak. Bilen lät totalt magiskt, det är fortfarande en av de fem bästa anläggningar jag någonsin hört.
Allt funkade i den: finlir, opera, tradjazzz och belgisk synt a la Front 242 (dåtidens Infected Mushrooms).

Det är ytterst sällan jag blir lika imponerad på midbas i 2kanalsanläggningar. Det vill säga det där som gör att musiken får en fysisk upplevelse utan att det blir töntigt överdrivet. Jag vill gärna ha rejält med kraft i botten med massor av dynamik, men samtidigt ska det finnas upplösning så att man ser färgen på en ståbas. Detta med rak frekvensgång.

Det är sällan jag får uppleva det, men i lördagen den 26e februari 2011 skedde det.

Tack för kaffet Erik och Ola.

  • Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

  • Pioneer 668, PC, Chord Qutest

  • Bladelius Saga MkII

  • Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

  • Tannoy Arden

  • Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000