HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Melodifestivalen 2011?!?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/02/12 :  22:58:03  Show Profile Send mace a Private Message
Ja fy f*n

Det är säkert hundra gånger roligare att läsa Er beskrivning av spektaklet och allt det runt omkring än att faktiskt titta på det.

Tack ska Ni ha

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/02/12 :  23:23:41  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
OJ så dåligt. Anniela kunde ju inte sjunga och babsan sjöng så fasansfullt illa att hon säkert går till final (och vinner - sucksee ins Duetschland).
Snubben i buddistmunderingen hade ju den minst sämsta låten och jag tycker om någon skulel få åka till vårt broderland i syd är det väl han.
Har för länge sedan noterat hur djäkla trist man kör med supersyntar med 7000 stämmor och så kör man samma stämma på ALLA låtar. Konstruktörerna på Yamaha måste slita sitt hår i förtvivlan. Här var det Sanna Nilsson som ulade med den hesa syntstämman (tror den har nummer 2749). USCH så trissssssssssst!
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/02/12 :  23:53:04  Show Profile Send huzze a Private Message
Under många år i stora finalen, så har det stått i eftertexterna: All instruments by Yamaha. De får ändra det till: The instrument from Yamaha.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/02/13 :  08:43:03  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message

Yamaha har ett finger med lite här och där.
Dom har under flera decennier utmärk sig med
sina välljudande samplingar. Det är en orsak
till varför Steinberg och Yamaha samarbetar.
Men ni ska veta att Yamaha är en jätte koncern.

Det som alla söker och testar på melodifestivalen
är ny "arr", för det måste låta nytt, och fräscht.
Men att lyckas är inte det lättaste. Det är
kontenta av gårdagens övning.

Nu väntar vi på tidningarna, så vi får lästa om
den syndiga efterfesten. Ock givet vis recensionerna.

Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2011/02/13 :  09:16:01  Show Profile Send huzze a Private Message
Japp. Har en gammal workstation från Yamaha och de kan formligen kräkas ur sig riff, arr, beats, ljud etc.
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2011/02/13 :  09:31:42  Show Profile Send Eriksson a Private Message
Nej, här ifrån Örebro kommer en blankröst. Alltihop var lika slätstruket som jag anade. Möjligen den sista låten med han Wals, var kanske något lite anorlunda, men det berodde nog mest på fiolerna. Nej, ska man ha någon behållningen av det här, måste man nog vara överladdad. Min laddning räckte inte till.

Eriksson
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/02/13 :  11:07:57  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message
quote:
... ska man ha någon behållningen av det här, måste man nog vara överladdad.

Nä jag håller inte med riktigt, även om jag förtår hur du menar.

Man ska nog se det som det är. Folk vill ha underhållning. Och
underhållning kan vara mycket. Musiken, showen, koreografi mm.

Sen har vi den sociala delen. Familjen samlad, vi gör något till-
ammans allihopa. Och lyssnar på varandras olika åsikter, äter och
trivs.

I den större bekantskaps kretsen, som här på forumet tex. Alla
åsikter finns representerade. Och det är ju hur kul som helst.

Det finns någon ting som gör att "festivalen" är en "publik full
träff" vad antalet tittare anbelangar.
Det är inget betyg på "musik kvalitén". Men däremot som
underhållning.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2011/02/13 :  11:30:19  Show Profile Send Eriksson a Private Message
Visst, jag håller fullständigt med dig om detta. Vad det gäller familje gemenskap, och den sociala biten. Men jag föredrar nog i så fall Lat`s Dance. Det tycker jag är ett roligt underhållande program, även om man inte tycker om dans. Det är ju dock många som inte tycker om detta heller.

Eriksson
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2011/02/13 :  13:51:24  Show Profile Send huzze a Private Message
Mellanakterna är långt ifrån underhållning i min värld.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/02/13 :  16:58:17  Show Profile Send mace a Private Message
Menar du ""shit cop - crap cop"

De har jag hört om

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2011/02/13 :  17:08:35  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
quote:
""shit cop - crap cop"

haha skräp men det ser ut som att dom har skitkul

wHy r u here? ask yourself

Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2011/02/13 :  17:08:35  Show Profile Send huzze a Private Message
Den här gången hette de visst Bad cop - Bad cop
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/02/13 :  18:58:46  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message

Tidningarna var inte snälla mot SVT. Dom tyckte
hela arrangemanget var det sämsta någonsin.

Har SVT dragit åt svångremmen för mycket?

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2011/02/13 :  20:00:10  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Jag tror att det bara blir dyrare o dyrare (Men inte bättre för det)

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/02/13 :  21:16:15  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag har en väldigt udda fråga:
Varför är den kvinnliga programledare en halvmeter längre än den manliga? Likadant är det i Lets Dance. Fast där tycks den kvinnliga programledaren skämmas för sin längd och kryper ihop så hon ser ut som ringaren i Notredames halvsyster ...
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2011/02/13 :  22:43:58  Show Profile Send Eref a Private Message
Svar till Soundbrigade:
Jag tror att längdskillnaden mellan programledarna helt enkelt beror på att de är olika långa. Vi människor är ju sällan exakt lika långa. Eller vad tror du? Att det är något kameratekniskt e.d.?

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/02/14 :  08:20:49  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message
kameraviknlar är kusligt viktig

om man vill framhäva/lyfta fram skillnaden
i programledarnas längd väljer man kameraviknlar
som gör det och tvärt om

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/02/14 :  10:11:17  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
quote:
Man ska nog se det som det är. Folk vill ha underhållning. Och
underhållning kan vara mycket. Musiken, showen, koreografi mm.
Det är snudd på tragiskt att folk inte har högre krav på "underhållning"... OK, alla kan ju inte ha samma tycke och smak men varför ska vi (över)exponeras för detta trams år ut och år in?
quote:
Sen har vi den sociala delen. Familjen samlad, vi gör något till-ammans allihopa. Och lyssnar på varandras olika åsikter, äter och
trivs.
Men, om någon i familjen inte trivs då? Jag mår direkt illa av eländet...
quote:
Men jag föredrar nog i så fall Lat`s Dance. Det tycker jag är ett roligt underhållande program, även om man inte tycker om dans.
Samma sak med det, usel "underhållning" som stjäl massor med uppmärksamhet från äkta kultur...

Jag vill inte vara någon slags kultursnubb, men varför måste det vara så fruktansvärd låg nivå så fort musik är underhållning på TV?
Pajasnivå på andra program är helt OK tycker jag - Sveriges sämsta bilförare, Halv åtta hos mig osv. fungerar bra men musik tycker jag förtjänar mer respekt än att bli sömnig och glättig "underhållning" för 10-åriga flickor på bästa sändningstid...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/02/14 :  16:58:42  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
quote:
Jag tror att längdskillnaden mellan programledarna helt enkelt beror på att de är olika långa.

Det har jag förstått att det är så. Har dessutom den kvinnliga prgrldrn (programledaren) högklackat blir skillnaden än större.
Min poäng däremot var; varför har man inte plockat upp en lång manlig programledare? Varför har man i två populära kulturprogram ruskat fram den kortaste manliga prgrldr man kan hitta?
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/02/14 :  17:05:38  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message
quote:
Det är snudd på tragiskt att folk inte har högre krav på "underhållning"...

Nä....vist kan det vara så. I synnerhet om man själv ställer högre
krav. Men schlager SM är en publikattraktion med miljontals tittare.
Så det är inte en "nischat"/"smalt" program.

quote:
quote:

Sen har vi den sociala delen. Familjen samlad, vi gör något till-ammans allihopa. Och lyssnar på varandras olika åsikter, äter och
trivs.

Själv ser jag det såhär:
Om mamma och Kalle gillar det, kan jag gärna dela deras glädje.
Det betyder att jag vill göra så att dom trivs, genom att tex
serva dom från köket med popcorn läsk och annat som dom vill ha.
Att se familjen trivas och må bra gör mig glad. Och då tittar jag
gärna och delar upplevelsen med dom. Att det sen var schlager SM
är lite underordnat.

Jag kan inte tänka mig att detta resonemang är särskilt konstigt.
Det är nog många som känner igen sig.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/02/14 :  17:55:36  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
quote:
quote:

quote:
trivs.

Själv ser jag det såhär:
Om mamma och Kalle gillar det, kan jag gärna dela deras glädje.
Det betyder att jag vill göra så att dom trivs, genom att tex
serva dom från köket med popcorn läsk och annat som dom vill ha.
Att se familjen trivas och må bra gör mig glad. Och då tittar jag
gärna och delar upplevelsen med dom. Att det sen var schlager SM
är lite underordnat.

Jag kan inte tänka mig att detta resonemang är särskilt konstigt.
Det är nog många som känner igen sig.
Förr, när det var EN tävling, så härdade jag ut och satt i soffan med en pilsner - nu är det bara för mycket...

Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/02/14 :  19:14:00  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag njuter i fulla drag av hela arrangemanget, med höjdpunkten i maj när alla östländer kommmer med sina bidrag. Funderar på varför jag tycker att det är så pass lyckat som jag tycker att det ändå är... Jag och min sambo har verkligen fullt upp under dessa tävlingar, sätta betyg, gissa vilka som går vidare (där får man verkligen skilja på egen smak och vad man tror att folket tycker) och vår interna tävling (där min sambo leder med 9-8 just nu).

Musikaliskt tycker jag att europeiska finalen är en höjdare, i somras fyllde jag en blandskiva och som jag poppade runt med i bilen - mestadels låtar från öst och sydöst, är lite svag för det stuket.

Men handen på hjärtat, om jag satt ensam hemma och festivalen var igång - inte tusan skulle jag titta på den då... Nej då skulle jag nog slå över till vilken annan kanal som helst. Det är helt enkelt en aktivitet som kräver att man tillsammans med andra har kul. Som Singstar fast utan att man behöver sjunga..

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2011/02/14 :  21:15:53  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
quote:
Det är snudd på tragiskt att folk inte har högre krav på "underhållning"... OK, alla kan ju inte ha samma tycke och smak men varför ska vi (över)exponeras för detta trams år ut och år in?

Du behöver ju inte titta på det lr
Dom kanske skulle flytta detta till en egen kanal, som dom gjort med annat folk tröttnat på typ fotboll o hockey bockey.
en melodifestivalkanal

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/02/14 :  23:02:35  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag tror att många av de som klart ogillar den sortens ... host host ... underhållning ändå sitter och tittar. Jag kunde inte låta bli att surfa in i lördags och höra någon minut av bidragen och ondgöra mig över taskig musik eller taskiga scenkläder. Speciellt det senare.
Det är nog så att den sortens program är som en STOR påse plockgodis eller en enkilospåse saltade jordnötter. Långt efter det att man fått nog kan man inte sluta käka och halvt kräkfärdig sitter man och trycker i sig gelégrodor, lakritspipor och saltade nötter eftersom det finns så mycket kvar och det var ju gott för en halvtimme sedan ...

Den här sortens program har definitivt sin charm, men riktigt kul är det inte förrän vid den STORA europeiska tävlingen. Kul att det är fler än jag som gillar bidragen från de slaviska länderna.
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/02/15 :  07:16:42  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
quote:
quote:Det är snudd på tragiskt att folk inte har högre krav på "underhållning"... OK, alla kan ju inte ha samma tycke och smak men varför ska vi (över)exponeras för detta trams år ut och år in?

Du behöver ju inte titta på det lr
Nej, men tyvärr så går det ju knappt att värja sig för eländet. Hysterin är ju helt sjuk och schlagerskräpet visas ju varje lördagkväll på TV inom överskådlig tid. Nej vi som ogillar Melodifestivalen behöver inte titta, men det blir liksom för mycket ändå...

Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000