HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Melodifestivalen 2011?!?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/02/05 :  15:45:59  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message
Hatad och älskad!

Men nu börjar.................................
Melodifestivalen 2011, deltävlingarna.

Popcorn och kokakåla till hela familjen i TV-soffan.

Är det kanske fler än jag som hatar och älskar melodifestivalen,
eller schlager SM som man säger ibland.

EDIT.
Detta kanske inte är musik att ta upp här.
Utan kanske under OT.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com

Edited by - Gubben i Kalmar on 2011/02/05 15:48:03

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/02/05 :  15:56:33  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jepp här laddas det med dryck och tilltugg, jag och sambon älskar att titta på det här evenemanget. Musikmässigt är det ju något som man skulle sky direkt om det spelades på radion - men som underhållningsprogram är det lysande tycker jag. Vi kör naturligtvis protokoll med betygsättning och prestigefull vadslagning om vilka bidrag som går vidare. Förra året vann jag - får hon revansch i år..?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/02/05 :  16:19:50  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message
Kul kul

guy gadbois.....bjud henne på revanschen.....så blir hon glad
och friden är återställd. Det ser illa ut att alltid vinna...
eller hur.

Min uppgift är att serva familjen från köket. Givet vis har jag radion
på för att fånga upp kommentarerna efter omröstningen. Bert K brukar
vara det optimala intervju offret en sådan stund.

Jahaja,.......bara timmar kvar.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/02/05 :  17:09:32  Show Profile Send huzze a Private Message
Melodifestivalen, programmet att hata men som ändå måste ses. Tyvärr med än mer utdragen process än det var ursrpungligen. Stora finalen är höjdpunkten med balkan-techno och knasiga tyskar. Slår aldrig fel!
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2011/02/05 :  17:27:02  Show Profile Send bibl a Private Message
Förra året var det faktiskt min favorit som vann, det tyska bidraget var klart överlägset (har det som väckarklocka på telefonen ) till skillnad från andra bidrag som tyskland hasplat ur sig genom åren...
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2011/02/05 :  17:36:09  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
quote:
tyska bidraget var klart överlägset

Hon är ju riktigt cool (galen)

wHy r u here? ask yourself

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/02/05 :  18:10:05  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Ska titta och lyssna i kväll.

Pernilla Andersson ska bli spännande att lyssna till..........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2011/02/05 :  19:10:27  Show Profile Send Eref a Private Message
Roligt med program som (nästan) alla tittar på. Skall bli spännande att se om det vaskas fram nåt bidrag som gör succe i sluttävlingen i år. Det brukar dock alltid gå dåligt för mina favoriter. Beror möjligen på min dåliga smak och förmåga att känna på mig fel saker... Fast i år skall det bli annorlunda! Rätt låtar skall vinna!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2011/02/05 :  19:25:07  Show Profile Send Vox a Private Message
Jag tänker lyssna på "riktig" musik istället för att se på detta skämt som tar upp alla medier under ett antal veckor.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/02/05 :  20:47:40  Show Profile Send mace a Private Message
Jag lägger pussel istället

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2011/02/05 :  21:07:19  Show Profile Send sopwith a Private Message
första låten till final var ju iaf inte alls enformig..
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2011/02/05 :  21:10:34  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
mm Dany (D från ADSl)

wHy r u here? ask yourself

Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2011/02/05 :  21:13:34  Show Profile Send bibl a Private Message
Det var i alla fall den med det mest proffsiga framförandet, bra kan jag dock inte tycka att den var. Det saknades fullständigt något riktigt originellt och "äkta" i den här delfinalen, låten som kom närmast i mitt tycke var Desperados. Men riktigt originell och minnesvärd var den inte.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2011/02/05 :  21:21:56  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Orginellt var inte ordet. Swingflys låt lät som hans "Singing that melody" och det var några som å-åå:ade som Tove Styrke på Million Pieces. Färgerna var åt samma håll också.
Första låten hette Try Again precis som Aliyahs hitlåt någonstans kring millenieskiftet... Nja, är det något nyskapande man är sugen på så är det nog fel forum...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2011/02/05 :  21:50:56  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Som jag ser det, vidrig erbarmlig smörja, med ett lysande undantag, Desperado, jag skulle hellre äta rutten potatis och fryst spenat i 67 år än lyssna på deltävlingens vinnare en gång till, det lär ju inte gå att undvika då den kommer att förpesta etern hela våren, vita skor? det har man när man spelar tennis!

Det är riktigt skönt att vara sur bitter elak gammal gubbe ibland.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/02/05 :  22:12:13  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Pernilla var bra, men de övriga, det var inte bra.......

Kan bara hålla med föregående gamla gubbe.....

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/02/05 :  22:41:52  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Magnus Uggla spelade någon minut av låtarna i fredags eftermiddag och ... sedan var det fikarast, så vi slapp höra resten.
Nä, de svenska bidragen ger jag ingenting för, men när det drar ihop sig till den stora europeiska tävlingen kan jag offra mig. Det är ju speciellt bidragen från de slaviska länderna som ibland är riktigt bra , men svensk musik?? .......NÄÄÄÄÄääääÄÄÄÄ!
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2011/02/06 :  00:30:01  Show Profile Send Eriksson a Private Message
Här kommer en gammal gubbe till. Detta evenemang slutade jag titta på för många år sedan. Det finns inte längre någon klass i den här musiken. Skillnad var det förr, då det fortfarande var kvalité och innehåll i låtarna.

Den här sortens musik har bara blivit slätstruken och enformig. Men som Tony Irving i Let,s Dance säger, ett visst underhållningvärde har väl programmet ändå, som program betraktat.

Eriksson.
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2011/02/06 :  01:02:10  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Samma visa varje år. Dom sämsta låtarna går vidare. Vad har VI för musiksmak, egentligen? Dilbas låt var helt ok=Utslagen direkt. Swingfly! Och? Går nog jättebra om det blir han som får representera Sverige.

Och ja, jag känner mig också som en sur, bitter, gammal gubbe.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2011/02/06 :  07:53:01  Show Profile Send bibl a Private Message
Å andra sidan om man lyssnar till Monica Zetterlund - En gång i Stockholm från 1963 kan man väl inte direkt anklaga Europa för att ha god smak. Låten kom sist i London finalen med noll poäng tillsammans med Norge, Finland och Nederländerna vilka även de kammade noll. Jag tycker att den har stått sig väldigt bra sett över tid.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2011/02/06 :  08:49:18  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message

Monika Z:n låt var/är i en klass för sig själv.

Är man dessutom född "Stockholmare" biter den tag i
själva hjärteroten.

Den stämningen som förmedlas funkar inte på en Spanjor,
Tysk eller engelsman.

Men att det är en höjdarlåt, ingen tvekan.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2011/02/06 :  08:53:51  Show Profile Send Eref a Private Message
Sämsta låten vann... Hade stått ut med Desperado, Dilba kanske t.o.m. Les Kid. Rikard Olsson brukar ju vara en bra programledare i frågesport etc. tycker jag men gårdagens inledning var ju på gränsen till katastrof. Inget lyckat programledarpar. "Intervjuerna" inför låtarna var ganska roliga men jag börjar längta tillbaka till ett program där låtarna och artisterna presenteras rakt upp och ned och kommer i centrum för intresset. Bort med telefonröstningar, fåniga ballongviftningar och kommenderade publikovationer. Det är bara dålig TV. Inget mer tittande för mig. Räkna in mig bland surgubbarna.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2011/02/06 :  10:39:18  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Man fyller ju gubbe när man blir 30. Så sedan några år bakåt i tiden är jag också gubbe.

Vad vill jag ha sagt med detta då? Jo jag ansluter mig också till surgubbarna.

Någon skrev att festivalen är ju i alla fall underhållning. Men med kniven mot strupen, är det verkligen det

Men vem är jag att döma, finns ju även dom som gillar Idol och liknande högkvalitativa musikprogram.

Mvh.

Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2011/02/06 :  10:40:27  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag tillhör de som hade gott nöje av gårdagens spektakel. Lite fadäser i slutmomenten från programledarna höjde intrycket. Hoppas däremot på lite starkare startfält framöver.... Pernilla var gårdagens favorit.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/02/06 :  11:09:25  Show Profile Send huzze a Private Message
Jag sov. Frugan har rapporterat att inget var nåt att ha.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/02/06 :  12:02:44  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
vita skor? det har man när man spelar tennis!

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000