HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Lena Nyman är död
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2011/02/05 :  14:59:16  Show Profile Send Eref a Private Message
Det känns tråkigt att Lena Nyman är död. En av våra största skådespelerskor. Trots att jag aldrig såg henne i verkliga livet är det nästan som att man kände henne. Så mycket bra och levande har hon ju gjort både på film och i TV.
Jag minns henne också för hennes fina LPalbum från 70-talet. Särskilt hennes skiva med Karin Boyedikter där hon pratsjunger till Berndt Egerbladhs musik och kompas av gräddan av dåtidens studiomusiker (Janne Schaffer et al). Även hennes skivor tillsammans med dåvarande maken Rune Andersson har stått sig väldigt bra.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2011/02/05 :  15:39:06  Show Profile Send Imperial a Private Message
Oj då

R.I.P.

/

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/02/05 :  15:59:38  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Såg henne ute i sthlms nattliv på det glada 80-talet några gånger.

En av gångerna misstog hon mig för en dörrvakt som precis kastat ut henne och tilldelade örfilen till mig istället.
Snacka om "jag mötte Lassie".

Hur som helst R.I.P.

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2011/02/05 16:03:04
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000