HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HECO Celan XT Sub 32A - någon som lyssnat på den?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/01/11 :  16:03:26  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Hej på er! Jag har precis sålt iväg min Velodyne SPL-1000R för att byta upp mig till en mer bio-mässig sub med mer muller och lågbas. Jag kör aldrig med sub till 2-kanal längre i alla fall (sedan jag bytt fronthögtalare). Samt att min Pioneer gör ett fantastiskt jobb med rumskalibreringen, så det kändes lite onödigt att även ha detta i subben.

Valet föll på en HECO Celan XT Sub 32A. Jag beställde den ohört från Elektrowelt för 6000 kr inkl frakt. Har väldigt stort förtroende för märket sedan tidigare då jag haft Heco Celan 700 + 500 + 300 + Center 3. Dock har jag aldrig ägt någon HECO sub. Jag föll för ett par fina recensioner i HIFI-press, de fina specarna samt det gedigna utförandet. Har jag gjort rätt val? Som alternativ hade jag XTZ W12.18 ICE för i princip samma slant. Den verkar också riktigt trevlig. HECO:n väger 6 kg mer och kostar 3600 kr mer i Sverige.

Vad hade NI valt?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2011/01/11 :  19:51:24  Show Profile Send svanbo a Private Message
Jag hade LÄTT valt någon sub från XTZ helt ohört, enbart baserat på de extremt goda omdömen de fått från andra. Men sen har jag ingen som helst erfarenhet av Heco heller har bara fått för mig att XTZ gör extremt prisvärda subbar.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/01/11 :  22:20:09  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
XTZ gör jättefina subbar men jag har redan haft en W12:a så jag ville testa något nytt. :)

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000