HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Totem Mite T
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2011/01/04 :  11:17:28  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Finns ett beg hembio paket ute med 4x Mite-T och 1x Mite-T(center).De har dryga 10 år på nacken.

Så min lilla fråga är om det en är samma högtalare som dagen Mite T med tanke på utvecklingen av ljud ideal och teknik?

Mvh
Niklas

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2011/01/04 :  13:09:38  Show Profile Send Klingan a Private Message
Totem ändrar inte ofta och modellerna finns kvar länge. Jag skulle skriva till Totem och fråga, de brukar vara snabba på att svara.

Från en som äger ett par Hawk.
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2011/01/04 :  14:10:25  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Jag mailade dem igår så jag hoppas de hör av sig så snart som möjligt.

Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2011/01/04 :  14:36:27  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Hur är det med element upphängningen efter dryga 10år. De torkar väl ut med tiden och måste bytas?
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/01/04 :  14:59:37  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Det beror alldeles på vilken typ av upphängning som används. De som är känsliga är de gjora i ngn form av skum, tex. gamla Jamo och Cerwin Vega.

Om inte jag är helt ute o cyklar så sitter det väl Dynaudio-element i Totem va? Tror mig aldrig sett ett Dynaudio element med annan upphängning än gummi. Så du borde klara dig ifrån detta.

Du kan iofs smörja/rengöra gummiupphängningen med glycerol (från Apoteket) för att förhindra uttorkning och sprickbildning.
Funkar toppen!
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2011/01/04 :  16:54:31  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Totems högtalarelement kommer från lite olika håll beroende på modell. Totem är hemlighetsfulla med varifrån respektive högtalare hämtat sina element. Däremot är de väldigt måna om att påpeka att elementen är byggda efter deras egna specar och därför inte är jämförbara med motsvarande element i andra högtalare.

Varifrån elementen till Mite kommer har jag ingen aning om.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2011/01/05 :  17:23:07  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Verkar inte få något svar från Totem, synd.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/05 :  19:40:25  Show Profile Send huzze a Private Message
Ta det lugnt, de har säkert helgstängt och så kanske de jobbar för fullt sen inför CES
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2011/01/08 :  13:19:10  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Jörgen_G vet du om Totem använder gummi i Mitens basar?
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2011/01/10 :  21:32:59  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Nej det vet jag inte. Kan ju kolla hur det ser ut när jag har vägarna förbi Audio Concept. Men det kan ta några dagar eller någon vecka tills dess.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000