HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 2010 års bästa live-DVD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/12/23 :  22:26:52  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Den här tråden har jag bara skapat för att hylla:

Bättre filmad bästa musik får man inte får pengarna.
Över tre timmars lång konsert utan att de har gått in i studion och spelat in allt på nytt. Äkta vara! Imponerande!
Femte fredagen i rad som jag sitter och bara lapar i mig det här som en fet katt framför ett stort fat med grädde.

Mike Portnoy startade den här gruppen för att uppylla drömmen om prog-musikens supergrupp och jag är Stolt över att en av musikerna är svensk. Dessutom är Daniel Gildenlöw med för att backa upp vilket ger oss två femtedelar svenskt. Inte utan att man gör vågen och viftar med svenska flaggan, vilket förresten publiken i London gör.


"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2010/12/24 :  00:28:59  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Jag håller med fullständigt. Det enda som inte är bra är extramaterialet. Sunkigt filmad backstage och tafflig intervju.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/12/24 :  09:09:08  Show Profile Send huzze a Private Message
+1

Jag lobbar också hårt för denna platta.
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2010/12/25 :  15:43:50  Show Profile Send Hornta a Private Message
Måste skaffa mig denna!

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2010/12/25 :  16:33:02  Show Profile Send Mey a Private Message
Efter att ha övervägt att skaffa denna inser jag att det inte finns något att tveka på längre.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/12/29 :  11:42:58  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Nu var det inte meningen att jag skulle skrämma bort andra från att komma med förslag på bra live-DVD.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/12/29 :  16:06:07  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Jag har inte sett Transantlantic DVDn, inte många andra DVDer heller för den delen.
Men en som jag har sett och som är ruskigt bra är denna:



OPETH - In Live Concert at the Royal Albert Hall
mums

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2010/12/29 :  16:10:38  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Då rekomenderar jag Alice Cooper's "Theatre Of Death" på Blu-Ray, finns även på vanlig dvd.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000