HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sony ss-7200 och kanter..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nikwal
Member

126 Posts

Posted - 2010/12/10 :  12:34:57  Show Profile Send nikwal a Private Message
Köpte ett par sony ss-7200 högtalare på limpan och sillen häromdan, dom verkar inte så himla tokiga faktiskt men kanterna på basarna är tokstela. jag kunde mjuka upp dom efter ett tag med en klunk aceton
men stelnar igen när det torkat ordentligt(inte på en gång). Lite tips vore inte helt fel, annars tänkte jag prova att lacka på med nåt mjukare typ av lack på tygkanterna när jag mjukat upp dom och se om dom förblir mjuka då eller nåt i den stilen.. Men annars verkar det faktiskt som om dom kan funka som monitorer till mixerbordet, och mina små billiga magnater kan bli surroundhögtalare istället :-D

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2010/12/10 :  13:20:01  Show Profile Send minoman a Private Message
Hej,
har hört att paraffin olja ska vara bra för torra gummi kanter. Hoppas någon forum kollega kan verifiera detta då jag själv inte behövt prova.

mvh/micke

Avt race
Avt loqvere mellora silentio
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/12/10 :  13:28:20  Show Profile Send huzze a Private Message
Aceton??? Livsfarligt, det kan ju lösa upp gummi och plast. Matolja skulle vara mitt första val med det som finns hemma...
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2010/12/10 :  14:08:37  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Parafinolja har jag också hört skall funka till stela kanter. Funkar även som laxerande till katter när de blivit avmaskade! =)
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2010/12/10 :  14:11:10  Show Profile Send eliot a Private Message
Silikonfett skall användas.....

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

nikwal
Member

126 Posts

Posted - 2010/12/10 :  16:54:57  Show Profile Send nikwal a Private Message
Tur att jag skrev då att det var tygkanter hehe ;-) jaja men jag var inne på nån olja också, kanske ska testa lite försiktigt..
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/12/10 :  17:04:23  Show Profile Send huzze a Private Message
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/12/10 :  19:15:11  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
Parafinolja funkar super på skumkanter... Har för mig att jag hade uppe en sådan tråd för typ ett år sedan..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

nikwal
Member

126 Posts

Posted - 2010/12/13 :  07:22:05  Show Profile Send nikwal a Private Message
Nää,verkar inte va nåt jag kan hitta som biter på lackade tygkanter annat än tillfälligt. fast acetonet börjar sippra igenom nu, så lite har jag fått bort ändå. Lite mjukare har den blivit.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000