HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 High End Träff, 9: dec i musikens tecken, hos AC
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2010/12/04 :  08:54:12  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/12/04 :  09:24:40  Show Profile Send huzze a Private Message
Anmäler mig till träffen.
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2010/12/04 :  17:03:41  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Ett mycket trevligt och intressant event!
Önskar jag hade varit närmare vår huvudstad den 9:e.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2010/12/04 :  17:34:10  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Rätt cool kille!
http://svtplay.se/v/1886801/petter_berndalen_framfor_kronprinsens_polska_fran_bingsjo


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2010/12/04 :  20:40:04  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Han är medlem på forumet också under nicket Bunkert.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2010/12/05 :  15:50:11  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Petter har också ett stort hifi intresse, vilket gör det ännu mer spännande - att knyta samman upplevelserna sett både från musikerns och hifi-entusiastens sida...

Ser fram emot detta...


Huzze, sätter dig på listan :-)


mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2010/12/05 :  21:05:59  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Oj vad duktig Petter är! Detta hade jag under inga omständigheter missat ifall jag varit i närheten. Häftigt

Artphotography
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2010/12/05 :  21:59:56  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Burmäster,

gillar din blogg. Lägger en länk på vår sida. Har ägnat senaste halvåret till samma intresse... Leica M är kul :-)


mvh, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2010/12/06 :  09:12:35  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Fler Leica M Härligt! Det är underbart befriande och "komma-hem-känsla" efter ett par deceniums plåtande med mätsökarkameror på analogtiden. Tack för länken

Artphotography
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/12/09 :  08:39:54  Show Profile Send huzze a Private Message
Tyvärr gör min envisa förklylning att jag måste avanmäla mig. Känns helt bedrövligt då jag verkligen såg fram emot detta event, men rinnande näsa spontana nysningar, öron som inte är helt med och smittorisken gör att jag får lov att hålla mig hemma.

Hoppas det blir en lyckad tillställning!
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2010/12/09 :  12:48:10  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Huzze,

Det verkar bli mycket folk vilket är kul. Det kommer dock fler tillfällen för dig att vara med på...:-)


Krya på dig....

mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/12/09 :  14:30:27  Show Profile Send huzze a Private Message
Tack!

Hälsa Bunkert från mig!
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2010/12/10 :  07:59:24  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
HighEnd Träff, Stockholm 9: december

Stort tack till Petter och alla deltagare för en mycket trevlig och inspirerande kväll i musikens tecken. Med utmärkt pedagogisk förmåga, stort musik (och ljud) intresse och sant konstnärskap - lotsade Petter oss fram genom slagverkarens olika utmaningar.



Gedigen bakgrund, 10 års musikstudier och utbildning har gett Petter en solid plattform för sitt konstnärskap. Han berättade om det speciella "Tobias" trumsättet han använder, hur han har utvecklad det och valt specifika trummer, cymbaler mm för att få fram den spelstil och uttryck som är typisk för honom. Vi fick ta del av hans omfattande urvalsprocess av mikrofoner och hur mycket det betyder för slutresultatet. Hur instrumentet förändras från så som det naturligt uppfattas till hur det uppfattas når vi hör det "processad" är mycket intressant och ger utrymme för eftertanke i dessa tider av hämningslös "komprimering", "dynamikbegränsning" - där också kunskap om inspelningsteknik håller på att gå förlorad. Äkta vara och trogenhet mot originalet får vara ledstjärnor. Bra att det finns musiker som Petter med ett intresse att lyfta fram dessa frågor angående återgivning med hög kvalitet.



Slagverket hanteras med sällsynt skicklighet. Petter spelar med en trumsticka och med den andra handen på trumman blir slagverket än mer melodiöst och mångfacetterad. Därför har också Petter kunnat införa slagverket som ett "nytt" instrument som tolkare av den svenska folkmusiken och dess beröringspunkter med musik från andra kulturer.

Kul att vi hann med denna förjulskväll i musikens tecken och tack igen till Petter och deltagare för dessa mycket inspirerande timmar.

Mvh, Audio Concept


mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000