HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 vilken förstärkare lämpar sig bäst?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rockdemon
Member

58 Posts

Posted - 2003/01/22 :  20:17:13  Show Profile Send rockdemon a Private Message
jag är ingen high-end kille. men har iaf nu sålt iväg min sony förstärkare och tänkte köpa någonting vettigare. först var jag helt inställd på att köpa en HK 670. men har nu öppnat mina ögon för andra alternativ. det finns ingen hifi butik här så jag kommer ej åt att provlyssna på grejjer så jag får ju lita på recensenter och vad folk säger. förstärkare som jag funderar på är HK 670, HK 690, Denon pma1500r. men jag har även sett annonser på dessa luxman rörhybrid prylar som heter ngt i stil med lv-107u och lv-103. så jag vet inte riktigt vad som är bäst av dessa eftersom jag ej testat någon av dem.

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/01/22 :  20:49:13  Show Profile Send marens a Private Message
PMA-1500R låter hur bra som helst, tycker jag, och har hög effekt, om man kan avvara fjärrstyrd ingångsväljare. Hade en sådan i många år ( sedan modellen var ny och kostade 4995kr :) och har varit helt nöjd faktiskt förutom med fjärren. Den blir rätt varm och är djup så man måste ha bra med utrymme. Har också haft en HK670 men den fungerade inte så smidigt med knappar och rattar, samt har ingen pre out, den låter en aning gnissligt och skränigt på något sätt dessutom. Rotel gör bra förstärkare också, äger numera en RA-02.

Edited by - marens on 2003/01/22 20:53:24
Go to Top of Page

rockdemon
Member

58 Posts

Posted - 2003/01/23 :  11:18:07  Show Profile Send rockdemon a Private Message
ok, tack. det som skall drivas är ett par vega d6e. med en tolva i vardera. hade en sony stärkare innan på 2x110(4 ohm) och den gav som ingen kraft till basen. men då gav den väl ingen ström heller...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000