HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Idoltråden 2010
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/10/01 :  22:31:33  Show Profile Send huzze a Private Message
Ingen har tagit upp höstens största musiktävling, så då gör jag det.

Än så länge är det helt underbart med åldermannen Geir som visar ungdomarna var skåpet ska stå. Istället för att öva halva natten under audition-veckorna, så prioriterar han sömn och litar till sin erfarenhet. Har fler favoriter, Jay, Daniel, Sassa och Weise. Hmmm killarna är vassast hittills.

Vilka är era favoriter och vem gjorde bäst ifrån sig just idag?

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

Edited by - huzze on 2010/10/01 22:35:06

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2010/10/01 :  23:27:49  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Linnea är min favorit, gillar allt hon gjort hittills... det händer nåt med låtarna hon framför. Försöker inte bara göra en kopia av originalet.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/10/02 :  07:34:33  Show Profile Send byZan a Private Message
Såhär långt in i tävlingen så håller jag med dig huzze, Geir är säker. guy gadbois inlägg är klockrent i mina öron, gillar när någon vågar sticka ut från mängden och det har Linnea verkligen gjort. Man blir inte lyssningstrött av att höra henne så som jag kan bli av andra. Men det finns ett par stycken som jag tror kan växa ju längre de får vara med, att våga sjunga och agera som sig själv kräver ett visst mod och förhoppningsvis så kommer andra att leverera bättre ju längre de tävlande får vara med.


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/10/02 :  09:12:12  Show Profile Send Kmj a Private Message
Geir och Jay.
Resten har kanske fina röster i ett läge men ack så platt allt låter.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/10/02 :  13:14:48  Show Profile Send huzze a Private Message
Frugan håller också på Linnea.

Ibland tycker jag dock att det blir alldeles för korta låtar. De blir trunkerade på ett klart omusikaliskt vis. Alla onödiga tillbakablickar och reklampauser sätter krokben för det viktigaste i programmet - musiken.

Nu blir det vanliga fredagsfinaler - och jag antar som tidigare - teman. Då avslöjas brredden på sångarna alternativt vilken genre som är respsktives styrka. (Vissa går ju att räkna ut redan nu.)
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2010/10/02 :  15:01:56  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Följde uttagningarna, och var tacksam för att TV4 var lite mer seriösa i år, visa de som var duktiga, nötterna var i minoritet.

Nu missade jag fredagskvällens program, pga ett besök hemma hos Bernt och Marina, där fanns det annat att lyssna på .

Det jag har hört och sett så är det Jay och Alice som funkat bäst.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/10/02 :  23:31:21  Show Profile Send bearwik a Private Message
Jay, Geir, Alice och Linda är mina favoriter.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/10/08 :  21:05:04  Show Profile Send huzze a Private Message
Vad är det som är så fantastiskt med Olle? Jag förstår inte...
Go to Top of Page

lortopalt
Member

183 Posts

Posted - 2010/10/08 :  22:12:20  Show Profile Send lortopalt a Private Message
Med risk att få på nöten: grabbarna låter riktigt bra, men tjejerna låter bara som skrikiga gaphalsar, tycker jag.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/10/10 :  10:46:28  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Jay och Geir är mina favoriter. Linda tål jag inte att se på ens... :(

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2010/10/10 :  15:59:12  Show Profile Send reVintage a Private Message
Alice är min klara favorit. Känns mer äkta än de andra posörerna.

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2010/10/12 :  23:29:37  Show Profile Send llerk a Private Message
Mitt musiköra säger Olle,Geir,Jay(mest för att han verkar cool)

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000