HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nytt försteg - Har ett E.A.R. 834L med Mullard rör
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

silwerfeldt
Member

82 Posts

Posted - 2010/09/30 :  15:41:31  Show Profile Send silwerfeldt a Private Message
Skall skaffa mig ett nytt försteg till min anläggning:

VPI Scout med Denon Dl-103SA PU
ASR Mini Basis Riaa
E.A.R. 834L försteg med Mullard Nos rör
Nuforce Ref9 V3 SE slutsteg
AudioVector Mi3 Signature

Strömrenare med mera...

Jag skulle vilja ha ett försteg gärna rör (ej ett måste) som har fjärrkontroll, Processor (home theater) pass-through och Mono knapp.

Gärna med ett bra riaa steg så får jag en pryl mindre men det skall vara ett bra riaa-steg - helst med MC.

Jag lyssnar i princip bara på vinyl...
Inget emot att köpa begagnat men jag behöver tips på vad jag skall titta på. Pris mellan 15-35.000,- typ...

Tackar på förhand för hjälp.

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2010/09/30 :  23:11:52  Show Profile Send lennartj a Private Message
Jag är sedan 2 år ägare till ett McIntosh C2300 som jag är mycket nöjd med. Nypriset ligger en bra bit ovanför din budget, men kanske du och säljaren av detta
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=15849
kan tänja åt varsitt håll och mötas på halva vägen?
Fenomenalt bra MC- och MM-ingångar som du kan justera lastimpedansen på via fjärren under pågående spelning liksom alla andra funktioner.
http://www.mcintoshlabs.com/products/mcintosh-c2300-vacuum-tube-preamplifier.asp

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

silwerfeldt
Member

82 Posts

Posted - 2010/10/01 :  10:50:23  Show Profile Send silwerfeldt a Private Message
Jo har sett annonsen på hifimagasinet och det verkar vara ett rikigt grymt försteg och kanske ännu bättre riaa-steg.
Hur är deras enklare försteg eller föregångaren c2200?
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2010/10/02 :  01:04:31  Show Profile Send lennartj a Private Message
C2200 och den enklare C220 saknar båda MC-ingång,och var därför ointressanta för mig som också ville ha ett komplett försteg.
I recensioner och i forumkonversationer har jag fått intrycket att MM-ingångarna på de nämnda förstegen är ok om man har vinylavspelning som sekundärt intresse och en skivspelare som komplett kostar klart under 10.000 kr. Alla andra använder separat RIAA-steg.
Många som bytt upp sig till C2300 på Audiogon-forumet sålde av sina RIAA-steg som i Sverige ligger i prisklass upp till 40.000 kr, en sålde t.o.m. sin Manley Steelhead.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000