HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Maximalt oflyt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2010/08/27 :  08:05:47  Show Profile Send Adagio a Private Message
Jag har aldrig varit med om sån otur som jag haft senaste veckan, helt sjukt. Förra veckan fungerade inte fjärren till tvn, flera knappar var helt döda. Dessutom var den helt omöjlig att komma in i, gick ner till Lefflers i tron att dom kunde, men det var bara att beställa ny, 800-1200kr. På söndagen upptäcker min sambo att min son lyckas höja volymen på tvn hela tiden, fast hon sänker manuellt och han inte har en aning om hur man gör, det visar sig att han använder fjärren i vanlig ordning, Den är alltså hel. På måndagen avbeställer jag fjärren, på tisfm har jag fåt P-bot (800kr) på en plats där jag och grannar stått sen vi flyttat hit. Mellan utfarten från gården och fram till övergångstället finns det enl vår bedömning plats för en bil, min bil stod 9,20 från övergångstället, en timme senare ringer dom från Lefflers o medelar att fjärren redan kommit och att det inte går att returnera reservdelar, ARRRGH!

Som om inte detta skulle vara nog hör jag ett ljudligt PLOPP i musiken från vardagsrummet när jag är i tvrummet och när jag sedan kommer för att lyssna fattas ca hälften av basen, börjar med frekvenssvep och div omkopplingar och konstaterar att höger kanal på förstärkaren inte spelar bas, det finns ingen output under 120hz överhuvudtaget, som inte detta skulle vara nog är jag förkyld.

Jag måste givetvis lämna förstärkaren på reparation, men är det nån som har en aning om vad det kan vara, den fungerar i övrigt perfekt?
Har kollat säkringar och okulärbesiktat innandömmet, inget bränt.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Micke Y
100.000-klubben

7711 Posts

Posted - 2010/08/27 :  08:09:30  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Ibland ter sig livet som en brant uppförsbacke

Snart vänder det

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2010/08/27 :  08:10:01  Show Profile Send drkim a Private Message
Usch, bara att bita ihop trots allt, efter regn brukar i de flesta fall solen komma.... men jag kan förstå din frustration....

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/27 :  08:13:31  Show Profile Send huzze a Private Message
Fy bubblan.
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2010/08/27 :  08:19:06  Show Profile Send Adagio a Private Message
Konstigt nog är jag rätt nöjd. Tack för sympatin, föresten.
Dom första smällarna blev jag super iriterad på sen avtog ilskan, jag tänkte bara "bring it on", kom an bara, när förstärkaren poffade kunde jag bara skratta lite, tänkte att det var tur att det inte var högtalarna. Konstigt dom är ju nya så det hade gått på garantin, man är ju konstig ju.

Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2010/08/28 :  12:17:02  Show Profile Send Adagio a Private Message
Hurra i oturen, det var inte förstärkaren....det var cd-spelaren.
Då kan vi ändå njuta av vinyl, nu har förkylningen o locket i öronen släppt.

Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2010/08/28 :  23:43:39  Show Profile Send dB a Private Message
Känner igen mig. TVn gick sönder på måndag för två v sedan, fick ryggskott dagen därpå,Magsjuka två dagar senare och allt toppades av en förkylning. Nu mår jag bra, är lycklig och ska äntligen skaffa den nya Panasonic plasma som jag ville ha. : )

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2010/08/29 :  01:25:09  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Always look on the bright side of life........

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

DMGbg
Member

301 Posts

Posted - 2010/08/29 :  22:29:00  Show Profile Send DMGbg a Private Message
det är aldrig försent att ge upp ;-)

Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000