Author |
Topic |
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2010/08/24 : 19:10:25
|
Din hund hör bra eftersom han kan höra hunden som skäller på skivan "Amused to death". |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2010/08/24 : 19:17:19
|
Den hunden hör väl alla! |
|
|
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2010/08/24 : 19:21:33
|
Jo rätt skiva där. När min anläggning inte spelar naturligt bra så reagerar han inte på hundens skall, Men när det låter korrekt så tittar han sig omkring.
Kan man använda barn och hundar som värdemätare på bra ljud? |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2010/08/24 : 19:43:31
|
Vår hund hörde så dåligt i slutet av sitt liv. Jag sa ändå till honom att inte skälla så förbaskat mycket och att han skulle vara rädd om sin hörsel. Däremot så reagerade han på djur i TV:n. |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2010/08/24 : 19:51:25
|
Fruar är också bra värdemätare ej att förglömma |
|
|
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2010/08/26 : 10:10:54
|
Ha ha, frugan är VIKTIG, hur ska vi klara oss utan deras synpunkter och vad bra att dem kan hjälpa oss med det estetiska... eller hur?? |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2010/08/26 : 11:21:00
|
Jag såg ett program på SVT som handlade om Afghanistan. Där är det vanligt att män åtminstone de som är lite mera uppburna ofta håller sig med unga pojkar som sexslavar, pedofili kallas det för. En man i programmet fick frågan "vad tycker din fru om det". "Kvinnor ska enbart vara tysta och ingen riktig man bryr sig vad en kvinna säger". Så är det i stora delar av världen, men inte här för här lyssnar vi på vår partner. |
|
|
nikwal
Member
126 Posts |
Posted - 2010/08/27 : 12:19:46
|
Som polarn sa "The button that makes it sound good" om loudness. Ja nä nån sån knapp har jag dock inte. Mja nja det beror lite på, ibland kan jag vara helnöjd med mina billiga datorhögtalare men oftast vill jag nog ha mina stora högtalare. Blev lite förvånad när jag byggde dom här hur mycket ljudet nånstans i mellanregistret framträdde och inte på ett dåligt sätt. Så mja Ribban höjs väl allteftersom, eller snarare utvidgas hmm vet inte riktigt vad jag menar nu hehe. Men jag vill nog gärna ha lite tryck i basen också. Målet är väl lite som att det ska låta som att orkestern står i rummet och spelar eller nåt.Och till viss musik är det ju inte helt oviktigt då att en bastrumma känns som en bastrumma om ni förstår vad jag menar. |
|
|
mangs
Member
622 Posts |
Posted - 2010/08/30 : 16:23:32
|
Just nu är det för mig viktigt att jag får ljudscenen uppritad framför mig. När jag sluter ögonen så vill jag vara där alternativt ha musikerna hemma hos mig. Det är fatiskt skillnad på de två.
Ibland vill jag däremot framför allt ha ös, stampa takten och byxben som fladdrar. Har insett att för att få båda dessa är det mycket enklare om man kör två separata anläggningar.
Att få allt ovan i samma anläggning kostar troligen för mycket och kommer ändå inte bli optimalt på något sätt. |
|
|
Topic |
|