HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Min cd la av så jag köpte en ny.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/08/08 :  19:38:25  Show Profile Send B-200 a Private Message
Jupps exakt så var det. Min älskade HK 970 har väsnata om driven vilket är ett vanligt fel hos de maskinerna och jag orkare inte lyssna på oljudet mer. Jag kopplade ur HKn och spelade en skiva på min Cambridge Audio dvd89 och konstaterade att det lät illa.

Stack därmed in till Hifiklubben och valde mellan Denon DCD 510 och NAD C515BEE och efter 3 låtar på vardera blev det lite oväntat NAD som togs hem.

Testat hemma initialt och den kräver lite inspelning sedan blir den nog alldeles utmärkt i mitt system.

Någon som vill ha en HK 970 som men vissa skivor låter om driven så varsågod. Extern DAC funktion finns och fjärr. Finns i Trelleborg ett par dagar innan den försvinner. Jag skickar inte åbäket. Vill du ha den så kom hit och hämta på kvällen.

Du mejlar hit vid intresse asimov66 (at) gmail.com.




.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2010/08/08 :  20:25:40  Show Profile Send iroise a Private Message
Tror jag haft en sådan Nad och den lär du nog bli nöjd med.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/08/08 :  21:29:27  Show Profile Send bearwik a Private Message
Jag har också en HD 970, den väsnas ibland, nu använder jag den mest som DAC till klämboxen, vilket var ett lyft.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2010/08/09 :  16:16:19  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
Hej B-200! För något år sedan köpte jag en Nad 545BEE från klubben, men jag hade problem med att spela cd-skivor som var kopieringsskyddade, dom ville bara hacka o hoppa. Hade även problem med låtar som satt ihop, då ville inte Naden skarva samman dom utan gjorde ett uppehåll på ca 1sek.

Vissa störs kanske inte av det men för mig var det bara att byta in den.

Det roliga var det att den enda nad-spelaren som klara copy protected och att skarva samman låtar som satt i hop, det var just nad 515BEE, dock inte deras dyrare spelare. När vi sedan testa kopieringsskyddade cd på Denon och Cambridge så var det inga problem alls.

Mvh Läktarörnen
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/08/09 :  16:28:13  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Kopieringsskyddade skivor är ett elände. Men visst har skivbranschen lugnat ner sig lite med att ge ut sådana den senaste tiden? Det blev så vansinnigt dyrt för dem att tvingas dela ut icke kopieringsskyddade skivor till alla som inte kunde spela skivorna MED skydd!!!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/08/09 :  19:23:54  Show Profile Send B-200 a Private Message
Det verkar som ett bra val med andra ord. Vad trevligt.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2010/08/09 :  22:17:45  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
B-200, hur kom det sig att du valde Nad före Denon, ja jag menar inte att det var något fel i det, bara nyfiken på varför du föll mer för Nad.

Tyckte du det var någon större klanglig skillnad på dom två?

Mvh Läktarörnen
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/08/10 :  18:54:41  Show Profile Send B-200 a Private Message
Ljudet passade mig mer, mer fylligt och mer organiskt ljud med naden. Den gav mig mer musikalisk upplevelse helt enkelt. Gav mer information från skivorna.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000