HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hoppsan, hur kunde det bli så här bra....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

strom
Starting Member

27 Posts

Posted - 2010/07/15 :  14:51:59  Show Profile Send strom a Private Message
Har en Panasonic tx-p50v20 plasma och en Philips BDP9500 Blu-ray-spelare.

Tänkte prova BDP9500 som lite kombinerat film/CD och testad lite igår och jag måste säga att jag är överaskad hur bra det låter. Nu kör jag enligt följande...

Från BDP9500 så har jag analogt genom SilK Interconnect 050 med Bullet Plus till en hemlånade tvåkanalare av märket Synthesis Magnum 100. Sen så går det vidare via ett par Chord Odyssey 2 till mina Audiovector Mi1 Signature.

Kör alltså Blue Ray film ljudet "ned till" analogt men måste säga att vid körning av Avatar igår så låter det väldigt bra. Och sen så lyckas BDP9500 hantera CD musik väldigt bra.

Philipssen har tydligen gjorts med lite ambitioner att vara lite bättre på både ljud och bild då den har D/A-omvandlare från Burr-Brown och separat toroidströmförsörjning . Sen så måste jag säga att den är väldigt bra på Blu-ray och skalning av DVD hanterar den mästerligt och det är QDEO Kyoto-2 bild processor som står för den prestanden.




Edited by - strom on 2010/07/15 15:05:06
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000