HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ipod med spotify i bakgrunden.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2010/07/10 :  14:03:57  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Hej!
kanske inte hifi men vadå ;)
Jag har en ipod touch med spotify på.
Det som jag blir lite sne på är att spotify inte kan köras i bakgrunden utan att musiken försvinner/programmet stängs ner när man vill göra nått annat på touchen.
Är det ett handhavandefel av mig eller går det inte att köra den i bakgrunden???

Patik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/07/10 :  15:00:01  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Den enhet du använder måste kunna köra nya operativet iOS4 från Apple. Sen ska applikationen ha funktionalitet för det. Spotify har det sen ett tag och jag använder det dagligen på min iPhone.

I ditt fall gäller det först att se om du kan använda iOS4 och det är en så pass ny enhet att den har processorkraft att köra det i bakgrunden.



Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/07/10 :  15:35:33  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Lite mer information kanske är på sin plats. På länken nedan finns info om iOS4 och även vilka funktioner i det som stöds och till vilka enheter.

http://www.apple.com/se/ipodtouch/ios4-software-update.html


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2010/07/10 :  15:37:07  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Kan det bli klarare än detta svar???
Tusen tack,då blir det att ladda ner IOS4 när jag kommer hem

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2010/07/12 :  20:12:34  Show Profile Send Orpheus a Private Message
men nu har jag laddat ner ovan nämda os,uppgraderat Spotify men inte funkar det som jag vill :(

Hmmm,vad kan va fel nurå

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/07/12 :  21:28:40  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Gissar då tyvärr att du har en för gammal enhet.

Från länken jag postade tidigare:
"Alla enheter kommer inte att ha stöd för alla funktioner. Parallellbearbetning, egna bakgrundsbilder och stödet för Bluetooth-tangentbord fungerar till exempel bara med iPhone 4, iPhone 3GS och tredje generationens iPod touch (32 GB- och 64 GB-modellerna från slutet av 2009)."

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2010/07/12 :  22:21:13  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Men det stod ju inget om multitasking:(
Eller det kanske är det som är parallelbearbetning.....
Och jag köpte min enhet i februari i år!
Tycker det är förvånansvärt att de har sånna tunga funktioner ialla modeller utom 16 gigaren.
Jäkla frukttillverkare!!!

Skit oxå...

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

Edited by - Orpheus on 2010/07/12 22:43:30
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2010/07/13 :  13:21:16  Show Profile Send lindvall a Private Message
Jag blev också lite ledsen i ögat när jag upptäckte att jag hade 2a generationens iPod Touch, som inte heller stöder multitasking. Eller byte av bakgrundsbild.
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2010/07/13 :  13:36:45  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Du får byta till en Andoid den fixar multitasking ;-)

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2010/07/13 :  15:07:34  Show Profile Send sladdbarn a Private Message
Android heter de

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2010/07/13 :  15:33:59  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Android är ett operativsystem och inte en mediaspelare/telefon. Även prestanda där avgör vad det kan nyttjas till som telefon, tv eller tex bärbar dator.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2010/07/28 :  12:48:38  Show Profile Send n0p a Private Message
Kollat runt lite på blocket och kanske hittat en lämplig kandidat, för visst stödjer 3rd gen 32gb multitasking?


Exit Planet Dust
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/08/23 :  17:38:45  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message
Jailbreaka den och kör appen backgrounder som ger dig multitasking. funkar skitfint.

Jag har också en G2 Ipod touch med Ios4 som inte heller stöder multitasking. Kör med detta utan problem.
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2010/08/23 :  20:37:44  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Hur stavas det om du pratar svenska
Vad menas med jailbreaka??

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

Edited by - Orpheus on 2010/08/23 20:38:26
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/08/23 :  21:08:45  Show Profile Send Vox a Private Message
Jag trodde att min Touch skulle klara multitasking, men modeller med 8 GB klarar det inte. Det går bara på 32 och 64 GB modellerna.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/08/23 :  21:18:34  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message
Jailbreak är ett sätt att injektera av apple icke önskvärd programkod, tex att låsa upp en operatörslåst telefon, eller lägga till mjukvara Ipoden ursprungligen inte skulle ha.. tex appen backgrounder.

http://redsn0w.com/ är "upplåsningen"

när det är klart så får du två val av pakethanterare "cydia" eller "rock" som fungerar ungefär på samma sätt som appstoren där du kan ladda ner mjukvara som inte apple ville att du skulle installera på din ipod. Backgrounder är en sjukt fin app som har gett oss möjlighet att köra multitasking sen länge.


just det, jag tar inget ansvar om du skulle bricka din ipod, jag har dock aldrig hört om att någon skulle ha gjort det.
Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2010/08/23 :  21:27:34  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message
...och om du behöver hjälp bistår jag gärna.....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000