HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Newbie fråga, biampa Yamaha CX-1 försteg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2010/07/06 :  22:15:52  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Halloj! Jag skulle vilja bi ampa mitt Yamaha CX-1 försteg då jag kom över ett till slutsteg. Till min förvåning såg jag att det bara finns en output (stereo) på detta steg.

Det är inte möjligt att tweaka det på nåt sätt eller hur funkar det? Jag har inte bi ampat förut så det kanske är en dum fråga .... Men andra försteg jag sett har ju flera output till flera steg?!

Det är alltså 2 stereo stärk jag vill köra till och inte 2 mono block får då hade det ju funkat =)

Vore hemskt tacksam för tips.
/T

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/07/06 :  23:42:50  Show Profile Send huzze a Private Message
EN Y-adapter löser problemet åt dig. Finna i de flesta kiosket, alterativt bygger du en själv, men det är kontakterna som är dyra så jag skulle köpa dem färdiga.

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000