HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Garrard på museum :-)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/01/19 :  20:53:36  Show Profile Send mace a Private Message
Var på museeum i Swindon idag, ett litet hus med lite allt möjligt i, konstutställning med tavlor målade på Island, romerska mynt och mumier mm mm

Precis vid ingången hade de en liten permanent utställning om Garrards historia i Swindon

Mmmm fabriksny 301'a och en ??? direkt från BBC i Swindon mm mm.

Skall leta bilder på nätet eftersom jag har ett minne som en sjögurka och var dum nog att inte skriva ned eller ta med kamera (fotografering tillåten)


mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/01/19 :  21:59:07  Show Profile Send B Peter a Private Message
Mace, stod det något i utsälllningen om huruvida Garrard gjorde skivspelare som såldes under andra fabrikat? Mina svärföräldrar har en Radionette förstärkare med en inbyggd skivspelare i toppen, "Precision made in Great Britain" som har många likheter med Garrard. Den har 4 (!) olika hastigheter.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/01/19 :  22:34:00  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Originally posted by B Peter

Mace, stod det något i utsälllningen om huruvida Garrard gjorde skivspelare som såldes under andra fabrikat? Mina svärföräldrar har en Radionette förstärkare med en inbyggd skivspelare i toppen, "Precision made in Great Britain" som har många likheter med Garrard. Den har 4 (!) olika hastigheter.



Puhh! nu satte du mig lite på pottkanten
Jag vet att de samarbetade med tandberg men det stod mest om den stora branden o dyl.

Hittade detta på www; Radionette Garrard 50-talls plateskifter
200

http://www.nrhf.no/auksjon/nrhfauk02-2-pris.html
http://www.geocities.com/frleand/ClassicAudio/Pages/TheBackground.html

så nog verkar de ha sammarbetat alltid var juvelerarbutik i London från början, finns kvar så varför inte köpa ett Garrard smycke till kärestan så uppskattar hon/han nog skivspelaren lite lättare
http://www.garrard.com/frameset.html

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/01/20 :  08:20:17  Show Profile Send B Peter a Private Message
Hon fick ett par Sennheiser PXC 250 den här gången, en Garrard nästa gång kanske.
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/01/20 :  14:36:32  Show Profile Send Per a Private Message
quote:
Originally posted by mace

Var på museeum i Swindon idag, ett litet hus med lite allt möjligt i, konstutställning med tavlor målade på Island, romerska mynt och mumier mm mm

Precis vid ingången hade de en liten permanent utställning om Garrards historia i Swindon

Mmmm fabriksny 301'a och en ??? direkt från BBC i Swindon mm mm.

Skall leta bilder på nätet eftersom jag har ett minne som en sjögurka och var dum nog att inte skriva ned eller ta med kamera (fotografering tillåten)





jag antar att den stod och rumblade så man fick ont i öronen!

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/01/20 :  14:46:59  Show Profile Send K-man a Private Message
Hmmm.....

jag fick en skivspelare för många år sedan av en kompis föräldrar.... jag kan inte minnas vad det var för märke, men "öppnade" man spelaren och pulade så stod det Garrard överallt....

...hmmm... är Garrard ngt speciellt? (jag kanske skall klargöra att jag inte har ngn aning...)

\\K-man
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/01/20 :  14:52:31  Show Profile Send Per a Private Message
quote:
Originally posted by K-man

Hmmm.....

jag fick en skivspelare för många år sedan av en kompis föräldrar.... jag kan inte minnas vad det var för märke, men "öppnade" man spelaren och pulade så stod det Garrard överallt....

...hmmm... är Garrard ngt speciellt? (jag kanske skall klargöra att jag inte har ngn aning...)

\\K-man



nja finare garrardar kan ju vara riktigt bra. 301 och 401 är gamla värstingar och de funkar ju riktigt bra. de nya 501 och 601 är förmodligen suberba mellanhjulet till trots... enklare garrardar typ 25 och 75 är betydligt enklare historier i klass med tidens enklare thorens eller dual. funkar men är inget att skriva hem om... fast snygga brukar de ju vara i all sin krymplacksprakt.

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/01/20 :  15:17:40  Show Profile Send K-man a Private Message
OK, tack för infon! Ngn 301 eller 401 var det inte... men jag känner igen detaljer. (som t.ex. delar på tonarmen)

....jag är nästan säker på att det var märket "Fergusson" på den förresten...

\\K-man
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000